Filtrovať podľa:

Od VW Golf po Bugatti, galéria virtuálnych superáut pre legendárny titul Gran Turismo je naozaj fascinujúca. Koncept od McLarenu je najnovším príspevkom, ktorý podobne ako väčšina ďalších nemá žiadne prepojenie s realitou. Ale McLaren nevylučuje, že takto by mohol vyzerať nejaký jeho top model povedzme o 15 rokov. Vodič tu leží na bruchu v akejsi kapsuli uprostred. S hlavou nad prednou nápravou je pohľad na cestu bližší viac motocyklom než autám. Vo virtuálnom svete je to viac menej jedno, ale aj tak sa McLaren chváli šasi a karosériou z uhlíkových vlákien, takže jeho superauto neváži ani jednu tonu. Jeho dominantným prvkom je aktivńa aerodynamika, avšak nie v zmysle pohyblivých krídel. Na viacerých miestach karosérie sú nenápadné otvory a klapky, ktoré sa otvárajú podľa momentálnej potreby. Ďalším zaujímavým riešením sú vnútorné brzdy, teda nie priamo pri kolese, ale na opačnom konci zavesenia pri šasi. Pohon je tvorený motorom V8 s dvoma turbodúchadlami a...

Sedem návesov a 12-tonový ťahač má celkovú hmotnosť 110 ton a spojené sú do 100-metrového cestného vlaku. Na čele tejto kolóny uprostred austrálskeho Severného teritória je Land Rover Discovery s motorom Td6. Bežne je certifikovaný na 3,5-tonový príves, ale na uzavretom 16-kilometrovom úseku Lasseter Highway si môže dovoliť podstatne viac. Dokonca úplný nadštandard, pretože austrálske predpisy obmedzujú takéto súpravy na 4 návesy a celkovo 53,5 metra. Ťahač je nevyhnutný na ovládanie brzdovej hydrauliky. O roztiahnutie sa stará trojlitrový šesťvalec s výkonom 190 kW a s krútiacim momentom 600 Nm. Land Rover je úplne štandardný s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Aj ťažné zariadenie je bežné, namontované priamo v továrni. Na testovacej trase dosiahol najvyššiu rýchlosť 44 km/h.  

Timelapse videá rozoberania motora na Youtube nie sú žiadnou novinkou, ale toto medzi nimi jednoznačne vyniká svojim umeleckým prevedením. Nielen, že sa tvorca pohral s lampou, ktorá si na začiatku na vozík naloží potrebné náradie a pustí sa do práce, ale ukázal aj časti motora ako kľukovka a valce v pohybe. Naozaj intímny pohľad na podstatu 1,6 litrového motora v Mazde MX-5 NB. Štyri dni natáčania a osem dní editovania sa premenili na dve minúty plynúcich obrázkov, ktoré stoja za to.  

Čo by si si zobral na cestu do terénu? Myslím si, že nejaký off-road, quad, buginu alebo crossku. Produkt spoločnosti Pocket Classics sa ale nedá zaradiť do žiadnej z týchto kategórií. Dokonca si dovolím povedať, že si urobil kategóriu sám pre seba. Mašinka z ich produkcie má štyri ramená. Na každom konci ramena je koleso s elektromotorom. Originálna myšlienka. Každé rameno sa hýbe samostatne a medzi kolesami nie je žiadne mechanické spojenie. Takže sa dá jazdiť aj po boku kopca takmer bez naklonenia. „Vec“ (auto to isto nie je a motorka tiež) má hmotnosť aj s akumulátorom 200 kg a zvládne na jedno nabitie prejsť cca 90 km maximálnou rýchlosťou 30 km/h na rovnom povrchu. Plné nabitie akumulátora trvá 4 hodiny.

Čakáte G 65 a podobné? Smola, toto sú totiž tie pravé skvosty od AMG, z ktorých sa aspoň mne osobne poriadne točí hlava. Žiadne SUV (aj keď jedno z týchto áut má k tomu naozaj blízko), žiadne prerastené limuzíny (aj keď jedno z týchto áut má k tomu naozaj blízko). Pripravení? Festival automobilovej brutality sa môže začať s... SL 65 Black Series (2008) V nedávnej minulosti mali AMG povesť dragsterov – brutálne silné a skvele šprintujúce, no keď bolo potrebné zatočiť... Vrcholom toho bolo dvanásťvalcové SL 65 Black Series. Strecha bola zafixovaná do pozície kupé (čo auto aj citeľne odľahčilo o 250 kg) a podvozok bol taký nízky, že nejeden majiteľ mal problém vojsť do garáže. K tomu brutálne rozšírené blatníky, výsuvné krídlo, veľa „karbónu“ a predovšetkým motor. Keď dve turbodúchadlá (o 12 percent väčšie ako na bežnom SL 65 AMG) fúkli do tucta valcov s celkovým objemom šesť litrov (M256), triasla...

V období medzi pretekmi majú pretekári F1 rôzne kratochvíle, ale aj marketingové povinnosti. V rámci koncernu FCA ich využili na propagáciu ostrého sedanu z dielne značky Alfa Romeo. Pilotov Scuderia Ferrari posadili do Giulie QV a poslali ich pobaviť sa na okruhu Balocco. Kamery zachytili dokonca aj unikátny moment - úsmev na tvári Kimiho Räikkönena. Otázkou zostáva, či mu aj za ten zaplatili, alebo je Giulia QV naozaj tak dobrá.  

Slnečné a suché augustové popoludnie je na také niečo ako stvorené. Na testovacej trati čaká štandardné Bugatti Chiron s výkonom 1 500 koní, šéf značky Wolfgang Dürheimer odovzdáva kľúče pretekárovi Juanovi-Pablovi Montoyovi. Okrem toho na naštartovanie nechýba ani "Top speed key" - kľúč, ktorým sa odomyká režim najvyššej rýchlosti, inak je obmedzovač nastavený na 380 km/h. Ľavá noha na brzdu, zaradiť jednotku, tak sa začína aktivácia kontrolovaného štartu. Displej potvrdí nastavenie a Kolumbijčan môže vyraziť. S pedálom plynu na podlahe sa otáčkomer zabrzdí na 2 800, motor W16 je pripravený vydať zo seba maximum. Nápor krútiaceho momentu sa v momente uvoľnenia brzdy rozloží na všetky štyri kolesá, Chrion mizne v diaľke. Pri 3 800 otáčkach sa pridávajú veľké turbodúchadlá, michelinky sa zapierajú do asfaltu. Po 32,6 sekundy "letí" Chiron rýchlosťou 400 km/h, od štartu prešiel už 2,6 km. Montoya zadupáva brzdový pedál. Okrem kotúčov (420 mm vpredu a 400 mm vzadu) a...

Tento víkend sa preteky F1 nekonali, aby sme však z témy nevypadli, trochu si kráľovnú motoršportu pripomenieme. A v trochu inom svetle. Grafik pre spoločnosť Budget Direct vyrobil fantastické obrázky sériových automobilov pretvorených do štýlu F1. Kým také Porsche 911 alebo Audi R8 svojou športovou náturou nie sú od okruhových áut ďaleko, Jeep Wrangler alebo Toyota Prius sú riadny úlet. No a pri Rolls Royce sa  snáď aj páni Charles Rolls a Henry Royce obracajú v hrobe. Presvedčte sa sami.

Nízka spotreba paliva je pre mnohých pri výbere auta dôležitým faktorom. Skúsenosti učia, že aj keď v čase kúpy auta nie sú ceny ropy príliš vysoké, kedykoľvek môžu rapídne vzrásť. V čase čoraz viac znečisteného životného prostredia v mestách majú obrovský význam aj nízke emisie splodín. Pritom je potrebné brať do úvahy nielen emisie CO2, ale aj emisie pevných častíc a oxidov dusíka. V tomto ohľade benzínové motory vyhrávajú nad dieselovými a najlepšie parametre majú hybridy.  Consumer Reports (CR) pravidelne realizuje viac ako 50 rozličných testov automobilov na americkom trhu a patrí k nim aj test spotreby paliva. Ten sa odlišuje od oficiálnych štandardov merania, aké platia napríklad v Európe, Južnej Amerike alebo v Japonsku, preto údaje udávané CR nie sú zhodné s informáciami producentov áut. Spotrebiteľská organizácia používa na vyjadrenie priemernej spotreby jednotku zaužívanú v USA mpg (miles per galon). Toyota Prius V teste dosiahol Prius výsledok 52 mpg (4,52 l/100 km),...

Na Russel Square v Londýne sa 12. septembra otvára najmenší predajca automobilov na svete. Britský Peugeot bude autá predávať v telefónnej búdke vďaka využitiu najmodernejších technológii. Zákazník nájde vnútri tablet pripojený na obchodný portál Peugeotu, v ktorom si môže pozrieť ponuku, nakonfigurovať vozidlo, nastaviť financovanie a celý proces ukončiť objednávkou. Jednotlivé modely sú vystavené v mierke 1 : 64. V systéme si tiež môžete dohodnúť skúšobnú jazdu u niektorého z predajcov a celý proces ukončiť tam, pretože konfigurácie sa ukladajú na serveri. Do búdky sa dostanete až po predregistrácii a s kódom, ktorý získate od Peugeotu. V prevádzke bude každý deň od 7.00 do polnoci, zatiaľ však len do konca septembra. Telefónna búdka typ K6 má rozlohu 0,8 metra štvorcového a zdobí ju tradičný červený náter. Peugeot chce takto spropagovať svoj systém predaja automobilov online, ktorý vo Veľkej Británii spustil na začiatku tohto roka a prvé auto predal už po 12...

Aktuálne príspevky

M&M Motorsport: Posledná tohtoročná bitka

Kreisel Electric: Elektrický Hummer pre Arnieho

Opel Grandland X: Základná charakteristika v kocke

Mercedes-Benz 190 SL: Víkendový klasik

Lamborghini Huracán Super Trofeo: Nárast agresivity

McLaren: Virtuálne superauto na PS4