Filtrovať podľa:

Možno trochu patetický perex, no faktom je, že od roku 1963 sa pod kapotu Mercedesu SL nedostal menší motor ako šesťvalec. Netuším, dokedy to tak zostane, ale krásu a štýl to 190 SL nikdy nezoberie. Tento model vznikol ako alternatíva k legende 50-tych rokov 300 SL. Slávny „Gullwing“ sa zrodil v roku 1954 ako cestná verzia športového kupé, v tom čase bol najrýchlejším sériovým automobilom na svete. V roku 1957 prišiel 300 SL ako kabriolet, no vtedy už bol na svete aj jeho menší braček 190 SL. Vizuálna podobnosť oboch SL je neprehliadnuteľná najmä spredu, pri rovnakom rázvore 2 400 mm by sa mohlo zdať, že sú to pokrvní príbuzní. Realita je však iná. Kým 300 SL (W198) má vlastný rúrkový rám, 190 SL (W121) stojí na adaptovanom šasi sedanu 180/190 alias „Ponton“ (W120). Poznávacím znamením je teda zadná časť, menšie svetlá na výšku patria 190 SL, väčšie podlhovasté 300 SL. Ako v...

Nemecký rukopis cítiť už pri prvom pohľade: čisté línie karosérie so zvýrazňujúcimi, no neprehnanými hranami. Auto, za ktoré sa netreba nijako hanbiť. Zvnútra je to podobný príbeh a aj tu cítiť, že sa vývoj cenovo dostupných hatchbackov posúva ergonómiou i výbavou bližšie k prémiovým značkám. Pre človeka so 183 cm výšky je sedenie za volantom prekvapujúco dobré - nastaviteľnosť sedadla a volantu umožňuje takmer ideálnu pozíciu. Sedadlá sú navyše športovo ladené s dobrou bočnou operou a tvrdšími, no neunavujúcimi výplňami. Táto top výbava obsahuje navyše elektricky nastaviteľné sedenie s pamäťou. Multifunkčný volant s úzkym vencom je príjemný do ruky. Napriek trendu "mdlých" posilňovačov riadenia bez spätnej väzby je tento nastavený prijateľne. Tlmenie nerovností aj dynamickejšie prejazdy zákrutami nová i30 zvláda veľmi dobre. Rozvážny prístup Testovacia i30 prišla s dieslovým preplňovaný motorom 1.6 CRDi s výkonom 100 kW a krútiacim momentom slušných 280 Nm. Agregát je prepojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou, za ktorú si priplatíte...

V rámci svojho segmentu Honda Jazz vyniká nielen vo variabilite a veľkosti vnútorného priestoru, ale aj moderným poňatím stredovej konzoly. V základnej verzii má síce Jazz iba rádio s malým displejom, v dvoch vyšších výbavách však už má štandardne multimediálny systém Honda Connect. Všetko na dotyk V najvyššom stupni sú nahradené dotykovým panelom aj otočné ovládače manuálne klimatizácie, práve Jazz je však asi prvým autom, kde mi dotykové ovládanie neprekáža. Dotykové plochy totiž reagujú veľmi citlivo, rýchlo, a robia presne to, čo po nich človek chce. Navyše prejdením v želanom smere zmeny regulácie po ploche s teplotou alebo rýchlosťou ventilátora sa rýchlo prepína z minima na maximum a naopak. Rýchle stíšenie fúkania alebo prepnutie na maximálnu teplotu je tak otázkou momentu a netreba sa preklikávať po 0,5°C. Nad panelom klimatizácie je zasadená sklená tabuľa prekrývajúca 7-palcový dotykový displej a vľavo od neho dotykové tlačidlá hlasitosti a rýchle skratky pre pohyb v menu. Ich...

Šikovný Opel Mokka nie je na cestách ani v našej redakcii žiadnou novinkou, nedávno sa v modernizovanej podobe s prívlastkom X, ktorý dostanú všetky SUV značky Opel, predstavila vo verzii s naftovým motorom. Nafta však nie je pre všetkých, na test preto prišla aj s benzínovým motorom. A hneď v tej najsilnejšej konfigurácii, ktorá je od naftového vrcholu nielen výkonnejšia, ale aj o 400 eur lacnejšia a navyše ako jediná ponúka možnosť zvoliť si naraz pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku. Mestský tank Jazdiť po meste v SUV má svoje prednosti, ale pri hľadaní parkovania a prejazdoch úzkymi ulicami sa ukážu aj tmavé stránky vozenia sa vo veľkom aute. S Mokkou je to trochu iná situácia, vďaka kompaktným rozmerom je totiž veľmi obratná, no má aj výhody SUV, teda predovšetkým vyššiu pozíciu sedenia a plastovú ochranu karosérie. Okrem dobrej manévrovateľnosti ponúka slušný komfort vďaka veľkému profilu pneumatík, podvozok je však naladený tuhšie...

Aktuálne odchádzajúca generácia Dusteru je príjemné rodinné auto za sympatickú cenu. Ponúka vcelku priestranný interiér a solídny batožinový priestor. Kvalitou plastov je to low-cost, ale treba sa na to pozerať tak, že ide o auto o cca 5 000 € lacnejšie než porovnateľná konkurencia. Všetko potrebné, ale s muchami Pritom v najvyššej výbave Outdoor za čosi viac ako 16 000 € (jediná dostupná pre dCi 110 EDC) sa nešetrilo ani na komfortných prvkoch. Je tu tempomat i navigácia (ale s obmedzeným mapovým pokrytím), k zadným cúvacím senzorom sa dá dokúpiť kamera za 150 € a ďalších 200 € stojí vyhrievanie sedadiel. Info-zábavný systém má v Dusteri dva podstatné mínusy: pomaly sa štartuje a je zle umiestnený. Takže kým naskočí obraz kamery, tak tí šikovnejší už dávno vycúvali z parkoviska. Samotná obrazovka je tiež veľmi nízko na stredovom paneli, takže aj banálne prijatie telefonického hovoru znamená značné odvedenie pozornosti od cesty. Dobre zladené Kto sa v...

Kompaktný liftback z Mladej Boleslavi sa neustále teší veľkej popularite medzi firmami aj súkromnými osobami. Vďaka svojim rozmerom na hornej hranici segmentu C dokáže zvládať široké spektrum úloh a nič na tom nemení ani trochu kontroverzná zmena fazóny auta. Usilovná asistentka má svoje roky, dostala teda okuliare a teraz má štyri oči s možnosťou Full LED svietenia. Na začiatku facelift sprevádzali označenia ako „hnus“, „otrasné“, a podobne, no len malý odstup času stačil na to, aby sme si na delené svetlá zvykli. A konečne sa Octavia viac odlišuje od lacnejšieho Rapidu. Po vzore mladších Nové modely ako Kodiaq a Karoq priniesli do ponuky automobilov Škoda aj nové prvky výbavy. Možnosti ako vyhrievaný volant, Wi-Fi na palube, online služby alebo dva USB porty vzadu sú pozitívnym krokom, info-zábavný systém Columbus sa však bez kritiky nezaobíde. V prvom rade sa pomaly zapína a kým ukáže po naštartovaní obraz kamery, už mám vycúvané. Nepotešil ma...

Pri pohľade pod blatníky si ešte neodpustím otázku, či sú na palube adaptívne tlmiče. Nie, vraj je to zbytočné, podvozok tie 19-palcové disky zvládne. Sú veru efektné, no bežné brzdové kotúče sa v nich strácajú. Taká drobnosť sympatického kombi (toto je prvé Mondeo, ktoré v čiernej nevyzerá ako „pohrebák“), v ktorom by väčšina očakávala 2.0 TDCi so 110 kW. Nie, nie, ja už ho vidím. Ten malý nápis EcoBoost na piatych dverách. Tu sa páli benzín, dvojlitrový štvorvalec je k dispozícii v dvoch verziách, táto silnejšia a o 2 000 € drahšia má 177 kW a 345 Nm. Aj keď Mondeo nie je práve mušia váha, malo by to stačiť na celkom svižné tempo (0 – 100 km/h za 8 sekúnd). Závan luxusu Tradične tmavý interiér oživujú svetlou kožou potiahnuté sedadlá. Predné sú nastaviteľné v mnohých smeroch a vedia aj masírovať (táto funkcia ma však nenadchla ani v podstatne drahších vozidlách), chýbajú im...

Čo vlastne „fičalo“ pred siedmimi rokmi? Angry Birds, iPad, Taylor Swift, vuvuzely a Jet-fighter nose. Ak vám to posledné nič nehovorí, vysvetlím: vtedajší dizajnový koncept Mitsubishi, ktorý postupne dostali Colt, Lancer i Outlander. A tiež vtedajšia sympatická novinka ASX na podvozku Outlanderu. Ale máme rok 2017, koncept sa teraz volá Dynamic shield a ASX sa musí prispôsobiť súčasnému Outlanderu. Nuž ale tým, že na svoj laptop natiahnete novú fóliu, sa jeho výkon zásadne nezvýši. Inovácie? Inokedy Pre ASX je to už druhá vizuálna úprava a kým tá prvá bola ešte celkom decentná, tento predok zoskladaný z neuveriteľnej kombinácie plastov mi nevonia už vôbec. Inak sa ASX na pohľad prakticky nezmenilo, aj v interiéri je všetko po starom. Pôsobí trochu sparťansky, lesklý plast na stredovej konzole je rovnako otrasný ako v Nissane Leaf či hociktorom inom aute, ktoré to používa. Dotykový displej nevyniká veľkosťou ani rozlíšením, no na zobrazenie rádia či zadnej kamery to stačí....

Ubehli viac ako tri roky od uvedenia tretej generácie, najvyšší čas na modernizáciu tohto nenápadného, ale sympatického a technicky veľmi pokročilého japonského kompaktu. Facelift zmenil vonkajší kabát iba minimálne, atraktívny hatchback v podstate ani žiadne zmeny nepotreboval. Vylepšovať totiž nebolo čo, keďže elegantné línie trojky vyzerajú stále vynikajúco a nadčasovo. Modifikácie sa iba snáď z povinnosti dočkali iba nárazníky vpredu a vzadu, ako aj predná maska. V jemne modifikovaných predných svetlometoch vo od strednej výbavy Attraction nahradili xenónové výbojky LED svetlami, v najvyššej dokonca adaptívnymi. Mikroskopické zmeny Pohľad do interiéru najprv takisto neodhalí veľa nového, zlepšilo sa však mnoho detailov a materiálov, ktoré sú na veľmi vysokej kvalitatívnej úrovni. Trochu sa zmenilo osadenstvo stredového tunelu: iný je tvar lakťovej opierky, pred ktorou držiaky na nápoje kryté roletkou, parkovacia brzda je teraz elektronická. Otočný ovládač multimediálneho systému a hlasitosti našťastie zostal, obsluha systému s ním je úplne bezproblémová aj za jazdy a minimálne...

Priatelia a známi vedia, že mal som iný youngtimer – BMW 1502 (E10). Krásny, s novým lakom, po kompletnej renovácii. Stál ma kopu prachov, takže logicky to bolo auto len do pekného počasia. Lenže to ma troška obmedzovalo. Dospel som k názoru, že by som chcel niečo použiteľnejšie, len som nevedel presne čo. Prvý krok – BMW musí z domu preč. Po pol roku sa mi ho podarilo predať za sumu, ktorú som si stanovil ako najnižšiu prijateľnú. Nejaký čas som nič neriešil, ale inzeráty som pravidelne kontroloval. Sem-tam niečo zaujímavé, ale keď som pri pár kusoch zaváhal a tie sa následne predali, zvolil som inú taktiku. Podám si inzerát. Tak som si na známy inzertný portál naťukal niečo v zmysle: “kúpim youngtimer, pôvodný stav bez zásahov kutila, najlepšie niečo športové, blablabla…”. Aj som vypísal konkrétne značky a modely áut, o ktoré mám záujem – F128SC, Capri, Manta, atď.. Neverili by...

Aktuálne príspevky

M&M Motorsport: Posledná tohtoročná bitka

Kreisel Electric: Elektrický Hummer pre Arnieho

Opel Grandland X: Základná charakteristika v kocke

Mercedes-Benz 190 SL: Víkendový klasik

Lamborghini Huracán Super Trofeo: Nárast agresivity

McLaren: Virtuálne superauto na PS4