Filtrovať podľa:

Pre mladý a rozvíjajúci sa tím M&M Motorsport v miniatúrnej kamarátskej zostave (Marek pretekár a Matej mechanik) to bol rok hlavne o zžití sa so špičkovou technikou (čo Leon 1M Supercopa isto je) ale aj o riešení niekoľkých technických problémov, najmä s preplňovaním motora. Nebola to ale sezóna plná len neúspechov. Neraz to bola síce len zemiaková, ale aj 4 tretie miesta v kategórii E1/+2000/4x2 sa počítajú. Odlaďovanie auta je vec dlhodobá. Aj Marek sám priznal, že má ešte pred autom rešpekt. Nuž, prechod z bežného „náradia“ s obyčajnou kulisou do továrenského auta so sekvenciou, šialenými brzdami a nižšou hmotnosťou si vyžaduje naozaj dlhé jazdenie. Čo je zároveň istá nevýhoda pretekov do kopca – najazdených ostrých kilometrov je naozaj málo.                Na druhú stranu, preteky do kopca (PAV) sú plné vypätia a maximálneho sústredenia. Nič pre amatérov. Aj malé zaváhanie má totiž veľký vplyv na čas. Oždianske serpentíny sú zaradené do...

Lamborghini Squadra Corse, motoršportová divízia Lamborghini, odhalila Huracán Super Trofeo EVO a súčasne oznamuje partnerstvo so švajčiarskou hodinárskou firmou Roger Dubuis. Novinka má kompletne prepracovaný aerodynamický balík z karbónových komponentov. Cieľom bolo zachovať rovnakú vysokú priľnavosť predchádzajúceho modelu a súčasne dosiahnuť vyššiu celkovú aerodynamickú účinnosť a tým aj nižší odpor so zlepšenou stabilitou. Nový bodykit bol vyvinutý tímom inžinierov Lamborghini v spolupráci so spoločnosťami Dallara Engineering a Lamborghini Centro Stile, ktorá sa postarala o návrh polepu na počesť nového partnera. Cenníková cena auta je 235 000 eur (plus daň) a keďže sa zmenil iba bodykit, môžu si upgrade zakúpiť aj majitelia aktuálneho Super Trofea.

Na štart sa postaví až do 20 I-Paceov v úprave od SVO. Štart seriálu je naplánovaný od sezóny 2018/2019, pričom sériový model by už mal byť v predaji. Technické podrobnosti o autách Jaguar zatiaľ nezverejnil. Formula E sa jazdí na mestských okruhoch v Paríži, v Berlíne, v New Yorku či v Monaku. Seriál má ambíciu stať sa liahňou talentov pre šampionát formuly E. Nádejní jazdci to však budú mať ťažké, pretože súčasné pole je mixom expilotov F1, profesionálov z WEC a talentov z F2. Pre Jaguar Land Rover je to ďalší krok v popularizácii elektromobilty. Tým prvým bola účasť vo formule E, kde ho čoskoro budú nasledovať aj Audi, BMW, Mercedes či Porsche. Koncern JLR tiež oznámil, že od roku 2020 chce ponúkať len elektrifikované automobily, čiže buď čisté elektromobily alebo hybridy. Po samotnej formule E a ElectricGT je to tretí pretekový seriál pre elektrické automobily. Pre ElectricGT sa testujú modifikované Tesly...

Podľa informácii serveru motorsport.com je všetko pripravené na rozviazanie spolupráce medzi McLarenom a Hondou po sezóne 2017. Japonský dodávateľ motorov prenesie svoj kontrakt do tímu Toro Rosso, ktorý uvoľní motory Renault pre McLaren. Bez tohto kroku by Renault nemohol dodávať pohonné jednotky McLarenu, pretože pravidlá dovoľujú zásobovanie najviac troch tímov vrátane vlastného továrenského. Mercedes a Ferrari odmietli britskému tímu dodávať motory. Súčasťou rošády bude aj prestup Carlosa Sainza z Toro Rosso do Renaultu, kde nahradí podpriemerného Jolyona Palmera. Špekuluje sa dokonca, že by sa to mohlo stať ešte pred koncom aktuálnej sezóny. Je tiež takmer isté, že McLaren bude Toro Rosso dodávať k motoru Honda svoju prevodovku, pretože taliansky tím by už nestíhal vyvinúť vlastnú. Čo bude nasledovať? Prechod na motory Renault výrazne zvyšuje šancu, že v McLarene bude pokračovať Fernando Alonso. Zotrvanie Stoffela Vandoorna oznámil tím ešte v Spa. Uvoľnený kokpit v Toro Rosso zrejme obsadí junior Red Bullu Pierre Gasly. Šesť...

BMW auto odhalilo na svojom stánku vo Frankfurte, novinka pre nabitú kategóriu GTE vyzerá naozaj skvostne. Nové kupé bude štartovať vo svetovom šampionáte WEC, do ktorého sa započítava aj 24-hodinovka v Le Mans a tiež v americkom seriáli IMSA SporsCar Championship, ktorého súčasťou sú 24-hodinovka v Daytone, 12-hodinovka v Sebringu či 10-hodinové preteky Petit Le Mans. Globálne nasadenie bude mať na starosti tím MTEK, ktorý v rámci redukcie opustil DTM. O americkom tíme ešte nie je rozhodnuté, do úvahy prichádza súčasný partner Rahal Letterman Lanigan, ale tiež napríklad Andretti Autosport, s ktorým BMW spolupracuje vo formuli E. Rovnako nie je známa ani alokácia pilotov. Na odhalení auta sa zúčastnil Martin Tomczyk, ktorý už M8 testoval. Pohon má na starosti štvorlitrový osemvalec preplňovaný turbodúchadlom. Jeho výkon uvádza BMW na viac ako 500 koní, presnejšie hodnoty však určí FIA po homologizačnom teste v Ladoux koncom septembra. Cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku poháňa zadné kolesá. Vo svojej...

Posledné dve podujatia sezóny 2017 využije Hyundai na ostré predvedenie svojej okruhovej novinky. Dve autá i30 N TCR pripraví tím BRC Racing pre Gabriele Tarquiniho a Alaina Menu. Obaja piloti patria k veteránom pretekov cestovných vozidiel a okrem rýchlosti a úspechov majú aj množstvo skúseností. Tarquiniho Hyundai angažoval ešte na začiatku roka ako testovacieho jazdca pre celý projekt. Kórejský prírastok do čoraz populárnejšej kategórie sa predstaví na čínskom okruhu Žeidžang 8. októbra a potom 26. novembra v Abú Dhabí v rámci sprievodného programu veľkej ceny F1. Hyundai už ponúkol potenciálnym zákazníkom prvý test vo Valencii. V rámci prípravy sa Hyundai zúčastnil tiež 24-hodinovky v Misane, ktorá sa počíta do seriálu TCE. Auto vtedy odjazdilo špecifický program s pomerne dlhými zastávkami v boxoch na úpravu nastavení. Pilotovali ho Tarquini a Antti Buri. Prvé autá pre zákazníkov by mali opustiť továreň v Alzenau v decembri, aby ich tímy mohli pripraviť na sezónu 2018....

WEC: Supersezóna ako únik z lopaty Vystúpením Porsche sa vytrvalostné majstrovstvá sveta dostali do ťažkej situácie, jej riešenie predostrelo vedenie seriálu v Mexiku. Tým prvým je úprava kalendára, prechod na zimnú sezónu s vyvrcholením v Le Mans si vyžiada divoké riešenie. Na účastníkov šampionátu tak čaká tzv. supersezóna 2018/2019, ktorá sa začne v apríli v Spa a skončí sa o viac ako rok neskôr v Le Mans. Počítate to správne, Le Mans sa pôjde dvakrát, rovnako aj Spa. Okrem toho ešte Fudži, Šanghaj a Sebring, vypadli Nürburgring, Bahrajn, Silverstone, Mexiko City a Austin (COTA). Jeden januárový dátum v 2019 je ešte voľný pre okruh niekde blízko USA, možno Interlagos alebo Mexiko. Najviac rozruchu vyvolal však Sebring, pretože tu by sa mala ísť 12-hodinovka so štartom, držte sa, o polnoci miestneho času. Len dve hodiny po finiši 12-hodinovky pre IMSA SCC. Dôvodom tohto prechodu je úspora nákladov, okrem menej víkendov je tu...

Pred cestou do Thajska dostal Maťo Homola nového tímového kolegu, pretože Gregoire Demoustier opustil tím DG Sport krátko po ukončení európskej časti sezóny ešte v júli a zameral sa na relykros. Na preteky v Burirame tak tím angažoval domáceho Munkonga Sathienthirakula. Homolu to však nijako nerozladilo a vďaka dobrej aklimatizácii, do Thajska cestoval už v pondelok, zajazdil sobotňajšiu dvakrát prerušenú kvalifikáciu na jednotku. To znamená pole position o 4 tisíciny sekundy pred Jamesom Nashom (SEAT Leon/Lukoil Craft-Bamboo) a Norbertom Micheliszom (Honda Civic/M1RA). „Som šťastný, že sa mi tu podarilo vyhrať kvalifikáciu,“ povedal v sobotu v Burirame 23-ročný rodák z Bratislavy. „Okruh vyhovuje mne aj nášmu autu, pretože na rýchlych rovinkách vieme dokonale zúročiť silný motor.“ Suverénna jazda Homola v prvej jazde vyrazil dopredu a súperov nechal, nech za ním bojujú. Postupne svoj náskok zvyšoval až na solídnych šesť sekúnd, no v druhej polovici pretekov prišli vibrácie od prednej nápravy. Len dve kolá pred...

F1 #1: Alonso do Williamsu? Oživený padok začal produkovať nové fámy a ich stredobodom je práve Alonso. Jeho čas v McLarene sa kráti a vraj má viacero ponúk na budúcu sezónu. Niektoré už stihol odmienuť, no Williams je vraj ešte stále v hre. Podľa Claire Williams by Fernando dobre vyzeral v ich overaloch. Situácia je v podstate jasná: Red Bull a Ferrari majú plno, Mercedes prakticky tiež (čaká sa na oficiálne potvrdenie novej Bottasovej zmluvy) a Williams s motorom Mercedes je lepšia voľba ako Renault, alebo nie? A ešte krátko o McLarene: všetko nasvedčuje tomu, že spojenie s Hondou bude pokračovať. Mercedes aj Ferrari povedali nie, Renault by bol ochotný len výmenou kus za kus. Lenže rokovania Toro Rosso a Hondy uviazli, hoci McLaren bol ochotný dodávať do Talianska prevodovku. F1 #2: Zákaz priblíženia vo Force India Keď sa navzájom dokaličili v Baku, ok, prežijeme. No to, čo sa medzi Perezom a Oconom dialo...

Kto by čakal, že Renault tento projekt zvládne vo vlastnej réžii využijúc synergie s vývojom nového Mégane R.S., mýli sa. Hatchback pre TCR totiž nevznikol v Renault Sport, ale vo Švajčiarsku, kde sídli tím Vuković Motorspot. Ten dostal požehnanie od samotného Renaultu, hoci ide o pomerne malú organizáciu bez účasti vo významných seriáloch. V tlačovej správe sa neuvádzajú žiadne podrobnosti o aute ani o motore. Môžem teda len špekulovať, či je pod kapotou nový 1,8-litrový agregát určený pre R.S. a Alpine, alebo niečo iné. Pravidlá TCR umožňujú najviac dvojlitrový objem, no taký motor už Renault v ponuke nemá. Podľa informácii serveru Touringcartimes.com je zatiaľ hotové jedno auto a tím ďalej pracuje predovšetkým na motore. Homologizácia by mala prebehnúť na jeseň. Záujem o TCR potvrdila tiež Mazda, ktorá by do kategórie mala vstúpiť v roku 2019 s novou generáciu hatchbacku 3. Tento športový program, hoci by bol z podstaty pravidiel TCR globálny, by...

Aktuálne príspevky

M&M Motorsport: Posledná tohtoročná bitka

Kreisel Electric: Elektrický Hummer pre Arnieho

Opel Grandland X: Základná charakteristika v kocke

Mercedes-Benz 190 SL: Víkendový klasik

Lamborghini Huracán Super Trofeo: Nárast agresivity

McLaren: Virtuálne superauto na PS4