Škoda Octavia: Výkonná asistentka

Kompaktný liftback z Mladej Boleslavi sa neustále teší veľkej popularite medzi firmami aj súkromnými osobami. Vďaka svojim rozmerom na hornej hranici segmentu C dokáže zvládať široké spektrum úloh a nič na tom nemení ani trochu kontroverzná zmena fazóny auta. Usilovná asistentka má svoje roky, dostala teda okuliare a teraz má štyri oči s možnosťou Full LED svietenia. Na začiatku facelift sprevádzali označenia ako „hnus“, „otrasné“, a podobne, no len malý odstup času stačil na to, aby sme si na delené svetlá zvykli. A konečne sa Octavia viac odlišuje od lacnejšieho Rapidu.

Škoda OctaviaŠkoda Octavia

Po vzore mladších

Nové modely ako Kodiaq a Karoq priniesli do ponuky automobilov Škoda aj nové prvky výbavy. Možnosti ako vyhrievaný volant, Wi-Fi na palube, online služby alebo dva USB porty vzadu sú pozitívnym krokom, info-zábavný systém Columbus sa však bez kritiky nezaobíde. V prvom rade sa pomaly zapína a kým ukáže po naštartovaní obraz kamery, už mám vycúvané. Nepotešil ma ani lesklý povrch všade okolo parádneho 9,2 palcového displeja, ktorý sa ovláda kompletne dotykom a po chvíli je na ňom tristo odtlačkov prstov. Okrem toho chýbalo ovládanie hlasitosti otočným ovládačom, dotyková regulácia nie je tak presná ani rýchla, hoci reaguje pohotovo.

Zvyšok kabíny zostal v podstate nezmenený s výnimkou mini detailov, ako napríklad pozmenený displej palubného počítača v prístrojovom štíte. Výsledkom je interiér rovnako príjemný ako doteraz. Hodnotné materiály majú kvalitné spracovanie, ergonómia ovládania je koncernovo špičková, rovnako ako vnútorný priestor pre posádku a batožinu. Pasažierom sedia v pohodlných sedadlách a okolo seba majú dostatok odkladacích priestorov, ku komfortu prispieva aj výškovo a pozdĺžne nastaviteľná lakťová opierka.

Naftová klasika

Pohon testovaného auta zabezpečovala dlhoročná stálica motorového sveta. Naftový dvojliter má stále rovnaký výkon 110 kW a krútiaci moment 340 Nm, čo mu stačí na bezproblémový a svižný pohyb auta aj so záťažou na palube. Motor má pritom trochu hrubší chod a spotrebu drží pod piatimi litrami na 100 km. Agregát poháňa cez 6-stupňovú manuálnu prevodovku predné kolesá, do 110 kW (vrátane), majú Octavie vzadu torznú priečku a vlečné ramená ako mali Felicie, výkonnejšie verzie, G-Tec na CNG a všetky štvorkolky majú multilink. Verzie s jednoduchším zavesením majú po facelifte vzadu o 2 cm väčší rozchod, pri viacprvkovej náprave sa rozšíril o 3 cm.

Zmeny na podvozku bez priameho porovnania nijako necítiť, stability v zákrutách má napriek náklonom dostatok, za čo auto vďačí štandardnej elektronickej uzávierke XDS+, pribrzďujúcej vonkajšie koleso. Na 18-palcových kolesách bez adaptívnych tlmičov podvozok rázmi hlavne zo zadnej nápravy hlásil, kde cestári zanedbávajú prácu. Lepšou voľbou by boli 17-ky, ktoré sa viac hodia k charakteru cestovateľského auta na dlhé vzdialenosti. Iba pri veľkom nájazde sa vráti aj investícia do drahého motora. Komu by sa to málilo, môže si auto vylepšiť množstvom ďalších prvkov, vrátane bezpečnostných asistentov, s ktorými sa Octavia dotiahla faceliftom na konkurenciu. Až tak veľmi, ako pri testovanom aute: v danej špecifikácii stálo ako dve základné Octavie. Veľmi dobre však ukázalo, že najpredávanejšie české auto môže naďalej dominovať v rebríčkoch predaja značky Škoda.

Škoda OctaviaŠkoda Octavia

GALÉRIA - 20 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ