Filtrovať podľa:

Niektorí si hovoríme stará škola. Keď chcem v aute pridať hlasitosť, tak niečo otočím, potlačím alebo šuchnem na správnom mieste. Gestikulovať sa mi nechce ani náhodou – raz mi dokonca fotograf sediaci vedľa mňa ukázaním miesta na fotenie (ľavá ruka mu vystrelila doľava a „tam choď“) vypol autorádio (v BMW 7). Príkazy, ak by mašinka pracovala rýchlo, sa mi zdajú rozumnejšie riešenie (smrteľného) problému ovládania. SEAT bude prvou automobilovou značkou v Európe, ktorá integruje hlasovú službu Amazon Alexa do svojich vozidiel. Služba bude dostupná od konca tohto roka v modeloch Leon a Ateca, a od roku 2018 v modeloch Ibiza, Arona a novom veľkom SUV. Vodičovi (čiže nám) bude poskytovať najvyspelejšiu konektivitu. Alexa má vyše 20 000 zručností (učenlivá) vďaka otvorenému systému, ktorý motivuje vývojárov kontinuálne rozširovať a zdokonaľovať jej schopnosti.  Amazon Alexa umožní vodičom používať hlasové povely na optimalizáciu svojho času stráveného v automobile - pomocou nej môže spravovať osobnú agendu,...

Záujemcovia o zimné komplety sa môžu tešiť na kompletné súpravy vyvážených kolies, pripravených na okamžitú montáž na vozidlo. Samozrejmosťou sú originálne, schválené disky bez nutnosti dodatočnej homologizácie či schvaľovania. Každý zimný komplet obsahuje štyri originálne zliatinové alebo oceľové disky, štyri zimné pneumatiky a ventily so snímačom na monitorovanie tlaku v pneumatike, a to v súlade so špecifikáciami konkrétneho modelu. K oceľovým diskom si záujemcovia môžu objednať aj matice a ozdobné kryty alebo snehové reťaze za akčné ceny. Zimné komplety kolies šetria čas aj peniaze za neustále sa opakujúce jarné a jesenné prezúvanie. Originálne disky a značkové pneumatiky sú zároveň predpokladom bezpečnej jazdy aj v náročných zimných podmienkach. Vodiči môžu vyraziť na cesty v novom obutí, či si už zimný komplet zakúpia k novému alebo staršiemu vozidlu. Všetky zimné komplety vrátane pneumatík sú okamžite k dispozícii u všetkých autorizovaných partnerov Toyota. Zákazníci môžu navyše využiť ponuku na uskladnenie sezónnych kolies. Kompletná ponuka zimných...

Nechápeš z toho úvodu? Tak ešte raz po poriadku. Od 18. do 22. septembra bude v Bratislave 15 kusov Mini, modely Countryman a Clubman. Objednať si ich môžeš cez appku Uber v tvojom smartfóne. Za prvé tri jazdy počas dňa (od 8.00 do 20.00) do 15 minút pritom neplatíš ani cent. A po príjazde do cieľa môžeš poprosiť šoféra alebo šoférku, či by ťa aspoň na chvíľu nepustil(a) za volant svojho cool vozidla. Nezabudni v Uberi ťuknúť na UberMINI, aby pre teba prišlo to správne auto. A po každej jazde sa možeš priamo v aute zaregistrovať a možno budeš jedným z piatich štastlivcov, ktorí si budú Mini užívať celý jeden mesiac.

Firma GKN je zatiaľ pomerne málo známa, dodáva však špičkový pohon všetkých kolies pre Ford Focus RS či nový Opel Insignia. Jej novinka, ktorá sa predstavila vo Frankfurte, využíva skúsenosti aj z tohto systému či z riešení pre Porsche 918, BMW i8 či Volvo XC90. Náprava eTwinsterX s integrovaným kompaktným elektromotorom sa dá nasadiť do širokého spektra vozidiel od malých mestských po veľké SUV, podľa výrobcu je použiteľná aj v serióznych off-roadoch. Môže slúžiť ako hlavný pohon, alebo ako pomocný pohon v hybride. Všetky komponenty sú uložené mimoriadne kompaktne v jednom spoločnom puzdre, čo uľahčuje montáž. Zvlášť zaujímavým prvkom je nasadenie dvojstupňovej prevodovky, bežným štandardom v elektromobiloch je použitie len jedného redukčného prevodu. Tým sa zvyšuje efektivita elektromotora a tiež potenciálna najvyššia rýchlosť. Tú totiž obmedzuje práve fakt, že elektromotor je najefektívnejší v nízkych otáčkach a smerom hore jeho efektivita citeľne klesá. Ďalej je tu tiež použitý diferenciál s dvoma uzávierkami na smerovanie...

Dámam v Anglicku sa asi často stáva, že sa vyberú autom na nákupy, no zabudnú si doma peňaženku a je po shoppingu. Riešenie im ponúka automobilka DS s modelom DS 3 Connected Chic, ktorého kľúč vďaka integrácii mikročipu spoločnosti bPay slúži ako bezkontaktná platobná karta. Čip je dostupný pre majiteľov ľubovoľnej debetnej alebo kreditnej kartoy Visa alebo MasterCard registrovanej v Spojenom kráľovstve. Funguje ako rýchla a bezpečná elektronická peňaženka, rovnako ako bezkontaktné platby kartou u nás. Limit na jednu platbu je 30 libier, majiteľ si môže kredit na ňom doplniť cez internet alebo mobilnú aplikáciu. V prípade straty alebo krádeže sa dá na diaľku zablokovať, jedinou starosťou potom zostáva už iba ten chýbajúci kľúč auta.

Najmä väčším plemenám sa pohodlne cestuje len v batožinovom priestore, pre ktorý má Nissan šesťdielnu súpravu Paw Pack. Labkový balík obsahuje deliacu priečku do kufra, lávku na pohodlný nástup alebo výstup psa (aby nemusel skákať), pohodlný pelech, ktorý sa dá oprať v pračke, podložku proti zašpineniu čalúnenia batožinového priestoru, špeciálnu misku na vodu, ktorá sa nevyleje počas jazdy a nakoniec organizér na potrebné drobnosti, ako sú vôdzka, maškrty či vrecká na h... výkaly. Ako originálne príslušenstvo ho ponúkajú britskí predajcovia za 599 tamojších libier. O dostupnosti na Slovensku zatiaľ nemáme informácie.

Audi AI Audi AI traffic jam pilot je prvým systémom, ktorý dosahuje tretiu úroveň autonómnej jazdy. Ako už názov napovedá, systém je určený do pomalej premávky v špičke, funguje do rýchlosti 60 km/h. Na tejto úrovni zvláda štandardné situácie, takže vodič sa nemusí stopercentne venovať riadeniu. Musí však byť pripravený prevziať kontrolu, keď ho systém vyzve. Autonómia zatiaľ nefunguje v mestskej premávke, pracuje len na diaľniciach a viacpruhových rýchlostných cestách, ktoré majú fyzicky oddelený protismer. Audi sa vie pohnúť, zastaviť aj zatáčať, všetko vo svojom pruhu. Je pripravený aj na kritické situácie, napríklad keď sa vozidlo vpredu nečakane rozhodne pre zmenu jazdného pruhu. Vodič nemusí mať počas takejto jazdy nohy na pedáloch ani ruky na volante. Kamera pritom sleduje pohyb očí a hlavy, čím vyhodnocuje bdelosť vodiča. Ak zaspí, nastupujú tri fázy varovania: vizuálne, akustické a núdzové brzdenie. Ak sa premávka uvoľní a auto zrýchli nad 60 km/h, vodič musí prevziať riadenie....

Pod označením FW-EVX sa skrýva nový koncept, ktorý má elektromobily odľahčiť a zároveň má zvýšiť ich výkonnosť a bezpečnosť. Nové riešenia prináša v oblasti uloženia akumulátora, jeho chladenia i podporných štruktúr. Platforma je navyše variabilná, takže sa dá použiť pre rôzne veľkosti vozidiel. Zaujímavé sú napríklad komponenty zavesenia z kompozitu, ktoré sú oproti hliníkovým ľahšie až o 40 percent. Ekologickým bonusom je takmer nulový odpad pri ich výrobe. Exoskelet akumulátora je vyrobený formovaním 3D štruktúr z plochých materiálov, čím sa zvyšuje aj pevnosť konštrukcie. Pohon všetkých kolies využíva ultraľaké prevodovky Xtrac. Vpredu je úplne nová P1166 s integrovaným motor-generátorom YASA P400, vzadu je P1227, ktorá zvládne jeden alebo dva motory a dokáže smerovať ich krútiaci moment na jednotlivé kolesá. Obe prevodovky sú dimenzované na 1 000 Nm a pri použití troch motorov YASA P400 je k dispozícii celkový výkon 480 kW. Williams Advanced Engineering vznikol na to, aby preniesol skúsenosti z F1...

Nový projekt štartuje v Nemecku od septembra v spolupráci Volkswagenu a Deutsche Telekom, verejnosť sa s ním môže zoznámiť na veľtrhu spotrebenj elektroniky IFA v Berlíne, ktorý sa práve začal. V rámci systému Car-Net App Connect pribudla aplikácia Magenta SmartHome, ktorá umožňuje na diaľku ovládať napríklad zabezpečovací systém, exteriérové osvetlenie či kúrenie. Aplikácia zatiaľ funguje len na Androide v spojení s rozhraním Mirror Link. Volkswagen montuje systém Car-Net App Connect už od mája 2015, dostupný je pre väčšinu modelov. Aplikáciu na prepojenie auta a telefónu Volkswagen Connect App podporuje v súčasnosti približne 50 modelov telefónov od popredných svetových výrobcov.

Samozrejme, aj v tomto prípade sa dá na vec pozrieť v rôznych uhloch. Dôležitá je aj špecifikácia „problému“. Pri manuálnych napríklad počet prevodových stupňov a ich sprevodovanie. Pri automatických vnútorná konštrukcia – sem totiž mnohí radia aj jedno- alebo dvojspojkové robotizované prevodovky (aj keď ich vnútorná konštrukcia vychádza z manuálnych), CVT , pri „meničových“ automatoch zase či má blokovanie meniča a ak áno, pri ktorých prevodových stupňoch atď. Jedno je však vždy ist: Bude pri jazde pravá ruka a ľavá noha oddychovať alebo nie? Plusy a mínusy Prívrženci konvenčnej manuálnej prevodovky dávajú do pozornosti najmä nižšiu nákupnú cenu vozidla a nižšiu spotrebu paliva. Vodiči zároveň oceňili bezprostredné spojenie motora s kolesami, ktoré umožňuje lepšie „precítiť“ vozidlo. Taktiež aj „hru“ s prevodmi a lepší pocit zábavy. Kritici manuálu považujú za hlavný nedostatok neustále vyšliapávanie spojky a radenie počas jazdy v zápchach. Poukazujú aj na riziko zaradenia nesprávneho (nie optimálneho) stupňa pri danej rýchlosti.  Jednoznačnou...

Aktuálne príspevky

M&M Motorsport: Posledná tohtoročná bitka

Kreisel Electric: Elektrický Hummer pre Arnieho

Opel Grandland X: Základná charakteristika v kocke

Mercedes-Benz 190 SL: Víkendový klasik

Lamborghini Huracán Super Trofeo: Nárast agresivity

McLaren: Virtuálne superauto na PS4