SEAT Leon Cupra: Nenápadne hot

V istom zmysle aj je, ale ja mám na mysli hlavne tuning zameraný na technické úpravy. Veľmi sa mi páčia nenápadné autá, ktoré vo svojich útrobách skrývajú poriadne našliapanú techniku. Presne ako SEAT Leon Cupra s komplexnými úpravami motora aj podvozka. Je ich fakt neúrekom.

Dôležité ale je, že každý jeden dielec má presnú úlohu pre takmer dokonalý komplet. Veľmi som bol zvedavý na dve veci – ako si s porciou energie navyše poradí šesťstupňová DSG a na podvozok KW DDC. Skrátim to. V tomto prípade jednoznačne platí, že za kvalitu sa oplatí si priplatiť. Nový riadiaci program od APR padol do prevodovky ako zadok na nočník. Režim „D“ je v podstate veľmi podobný sériovému, len neradí tak aby otáčky motora padali zbytočne nízko. Dôležitá je ale zmena v manuálnom režime, ktorý je konečne naozaj manuálny. Žiadne preradenie o dva stupne keď sa rozhodne vodič aj elektronika, a ani žiadne podradenie pri „dupnutí“ na plynový pedál. Pánom vodič a nie elektronika.  

Aj podvozok sa nenechal zahanbiť. KW DDC je podvozok určený pre modely koncernu VW s adaptívnym podvozkom (DCC). Stačí ho len vymeniť, KW DDC mení rovnako tuhosť nastavenia ako pôvodný sériový. Majiteľ Leonu vymenil kolesá za 19“. Predpokladal som, že naše „pseudocesty“ zničia kompletne podstatu značnej investície. Mýlil som sa. Veľmi príjemné a hlavne komunikatívne riešenie. A to i pri značnom spustení k ceste – aj zmenu výšky umožňuje KW DCC.

Nakoniec motor. Akosi mi pri vyladení prevodovky a schopnostiam podvozka bolo jedno, koľko „kobýl“ ponúka navyše – už sériový osemvstrekovačový 2,0 TSI chodí dosť slušne. Jasné mi bolo, hlavne to bolo počuť, že výfuk nie je ani zďaleka sériový. Keď som sa ale dozvedel teoretický odhad potenciálu motora, celkom mi zredlo a zároveň vyčarovalo úsmev cez polovicu hlavy. Odhad totiž znie – 294 kW čo je nejakých 400 k a 570 Nm ( 😊) A to všetko len na kolesá prednej nápravy. Riadna paľba. Všetky „hardvérové“ úpravy pekne spojil softvér opäť od APR.

Radosť jazdiť. Naozaj radosť. Leon aj po úprave je stále použiteľný na každodenné jazdenie, no pritom vie byť dostatočne hot na „blbnutie“ prípadne hryzenie papierovo silnejších áut. Toľko v krátkosti pár mojich pocitov. Nerád totiž tlačím cudzie autá na limit.

P.S. Už som sa stretol s názorom, že načo? Veď sa preinvestované peniaze sa dá kúpiť už aj niečo „poriadne“ od mnohej lepšie znejúcej konkurencie s obdobným výkonom. Lenže, keby sme všetci takto uvažovali, tuning by neexistoval. A, majiteľ to presne takto cíti a chce. Ja by som sa tiež nebránil.

 

Motor:

UNITRONIC medzichladič + tlakové hadice FORGE

FORGE BLOW-OFF VENTIL

FORGE TURBO BLANKET - obal na turbodúchadlo

FORGE CARBON INTAKE – sacie potrubie

RACINGLINE HIGH-FLOW TURBO INLET PIPE - hadica medzi sacie potrubie a vstup do turbodúchadla

RACINGLINE BILLET DIPSTICK - mierka hladiny oleja

RACINGLINE BILLET OIL CAP - viečko pre dolievanie motorového oleja

RACINGLINE TURBO INLET - zväčšený vstup do turbodúchadla

RACINGLINE PERFORMANCE OIL MANAGEMENT SYSTEM - separátor motorového oleja

RACINGLINE REMOTE WASHER FILL - nádobka ostrekovača

RACINGLINE DOGBONE MOUNT INSERT - spodný silentblok motora

TURBO MUFFLER DELETE ADAPTER SPULEN

NEUSPEED/SPULEN TURBOCHARGER DISCHARGE PIPE KIT (zväčšené potrubie z turbodúchadla do medzichladiča)

IGNITION PROJECTS PLASMA COILS - cievky

NGK IRIDIUM RACING PLUGS – sviečky

 

Výfuk:

POWERVALVE TURBO-BACK -  výfukový systém s pretlakovou klapkou v koncovom tlmiči a športovým katalyzátorom

 

Podvozok:

KW DDC

SPODNÁ VYSTUHA D-Xbrace DX2 MQB

19" OZ ULTRALEGGERA + MICHELIN PILOT SPORT 4S 235/35 ZR19

APR BY BREMBO GT - predné 6-piestikové brzdy a 355x32mm 2-dielne plávajúce kotúče

RACINGLINE - zadné 2-dielne kotúče 310x22mm

HEL BRAKE HOSES - pancierové hadice zadných bŕzd

SUPERPRO FRONT POLYURETANE BUSHINGS - silentbloky prednej nápravy

EIBACH PREDNÝ A ZADNÝ STABILIZÁTOR

MOTORSPORT NASTAVITELNÉ TYCKY PREDNÉHO STABILIZÁTORA

APR STAGE II HIGH OUTPUT ECU UPGRADE

 

Prevodovka:

APR TCU UPGRADE

  • cupra,leon,seat,

GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ