Filtrovať podľa:

Sto rokov, to je naozaj slušný vek. Keby som sa ho náhodou dožil, tak sa dám „taaak“  dole ( 😊 ). Slovenské zastúpenie automobilky Mitsubishi sa našťastie dole nedalo, lebo ich modely sa radšej dávajú hore. Najme ozajstné legendy vo svete off-road – Pajero a L200. Storočnica v ich ponímaní znamená vytvorenie ozajstných expedičných vozidiel (ak máš chuť na podobný, za primerané peniaze si ho môžeš zadovážiť). Prvú zaťažkávaciu, čiže skúšobnú, expedíciu si oba kúsky odbili práve v okolí Tisovca a na Muránskej Planine počas Mitsubishi off-road expedition. Nádherný svet nádherného Jazda lesom, kde je ticho a hlavne nikto v protismere, je veľmi opojná. Za volantom som sa cítil chlapsky a nadšene zároveň. Ale, ako sa hovorí, bez skúseností do lesa nelez. Vo svete off-road-ov to platí dvojnásobne (ak nie násobne viac). Je to ako s turistikou, vždy to chce poriadnu obuv a výstroj. Takže pneumatiky AT alebo MT, najlepšie aj zdvihnutý...

Dnes sme už príliš rozmaznaní a často chceme aj to, čo vlastne ani nepotrebujeme a potom z toho máme mestá plné SUV. Keď mi na týždňovú dovolenku pri mori pripadol Citroën C3, bolo jasné, že to bude v skromnejšom štýle. Už z predchádzajúceho testu je mi auto dobre známe, na cestu vo dvojici som teda očakával bezproblémový priebeh. Čo viac si želať na dlhú cestu? Tempomat má C3 už v základnej výbave, v lete sa hodí klimatizácia, testovaná verzia Shine pridáva ešte mnoho ďalších prvkov výbavy. Aj v najvyššej výbave však chýba navigácia, info-zábavný systém však dokáže zrkadliť obraz z mobilného telefónu na dotykový displej cez MirrorLink. Lepším riešením je priplatiť si za navigáciu, na fungovanie MirrorLinku treba splniť až príliš veľa podmienok. V prvom rade ho musí podporovať telefón, ktorý je s autom spojený cez USB kábel, obsadí sa tak jediný USB port a nie je možné počúvať hudbu z...

Klubová zóna má vždy svoje čaro. Sú kluby, ktoré počas zrazov šprintujú, slalomujú. Majitelia sa prezentujú úpravami na autách. Ale sú aj kluby, v ktorých sa počas zrazov rozpráva, hovoria sa zážitky z ciest. Nie je ani tak dôležitý potenciál motora či šoférske umenie, ale „len láska“ ku konkrétnemu modelu. Takým isto Citroën 2CV určite je. Pred rokom som mal možnosť si ho kúsok pošoférovať. Nemá výkon, nemá kúrenie, nemá v podstate nič. Dokonca ani logiku v hlave pri otázke jeho vlastnenia. Ale aj tak mala jazda v ňom neskutočné čaro. Presne také, aké mnohí ľudia hľadajú - obyčajné vyvetranie hlavy a užívanie si „hojdavej“ jazdy. A „bojovania“ s radiacou pákou a netradičnou kulisou. Všetko mi to nakoniec vyčarovalo úsmev a pokoj. Preto sa ani nečudujem, že sa každoročne vždy nájde dostatok fanúšikov si užiť vzájomnú prítomnosť a spanilú jazdu. Tento rok si pozreli Baziliku Sedembolestnej Panny Márie v Šaštíne-Strážach, prehliadku múzea...

Automobilka Toyota sa akosi do mnohých „mozgov“ ľudí dostala ako synonymum pokrokového hybridného pohonu. Niet sa čomu čudovať. Motoristický svet ho pozná vďaka Toyote už dvadsať rokov! Áno, okrúhlych dvadsať počas ktorých sa predalo (opäť) okrúhlych viac ako desať miliónov kusov hybridných modelov. Toyota je totiž jedna z mála, ak nie jediná, ktorá hybridnú technológiu pochopila ako službu ľudstvu a nie ako papierovú prestíž. Ponúka ho totiž pre mnohé modely, dokonca aj pre ľudový Yaris či populárne SUV RAV4. Všetko však začal model Prius, ktorého aktuálna generácia je už štvrtá v poradí. Za dvadsať rokov produkcie sa hybridný pohon vyprofiloval ako výrazne spoľahlivý o čom svedčí množstvo medzinárodných ocenení. K najvýznamnejším patrí štrnásť ocenení v prestížnom hodnotení medzinárodný motor roka (International Engine of the Year) v rôznych kategóriách, štyri ocenenia kvality J.D. Power. Na popredných miestach sa umiestňujú aj v rebríčkoch spokojnosti klientov. V roku 2016 bola Toyota Prius podľa správy...

Je krásne, keď existuje mladá generácia vodičov, pre ktorých nie je auto len premiestňovadlo alebo vec, v ktorej si vedia zdieľať na centrálnej obrazovke kadečo zo svojho súkromia. Pre fanúšikov FB skupiny Budget Hillclimb je šoférovanie zážitkom, relaxom a aj dôvodom na stretnutie. Jedno také sa konalo nedávno na Pezinskej Babe. A veru sa bolo aj na čo pozerať. Je vidieť, že mnohí majú aj vkus na šoférsky zaujímavé vozidlá súčasnosti či nedávnej minulosti. V družnej kamarátskej debate sa aj vymieňali skúsenosti a nakoniec sa aj čo-to trošku pojazdilo, nestratili sa ani šoférsky starší. Veď stále (našťastie) platí „obligátne“, ale trefné – keď cesta je cieľ. Teším sa nabudúce ...

Mestečko 35 km od Lisabonu na pobreží Atlantiku privítalo 22. Svetový zraz 2CV počas posledného júlového víkendu. Prvý krát sa tu Citroëny, ich majitelia a fanúšikovia zišli pred 30 rokmi, vtedy to bol siedmy svetový zraz. Úplne prvé stretnutie sa konalo v roku 1975 vo Fínsku, odvtedy putuje toto podujatie, ktoré organizuje Amicale Citroën Internationale, po celej Európe. V Portugalsku sa tento rok zišlo asi 2 000 Citroënov 2CV a jeho derivátov z celého sveta. Rekord však drží zraz z roku 2011 vo francúzskom Sabris, kde ich bolo viac ako 7 000. Nasledujúci zraz sa bude konať o dva roky, teda v 2019 na prelome júla a augusta v Chorvátsku.

Mega-mestá po celom svete sú plné až do prasknutia, do roku 2050 v nich bude žiť viac ako šesť miliárd ľudí. To je dvakrát viac ako dnes, mestská doprava sa strojnásobí. Približne dve tretiny celosvetovej populácie žijúcej v aglomeráciách v roku 2050 a rast urbanizácie bude znamenať aj čoraz viac problémov. Vidíme ich už dnes, ani nemusíme bývať v megamestách. Aj v tých našich sú problémy s parkovaním, dopravnými zápchami a znečisteným vzduchom, ktoré sa budú s rastúcim počtom obyvateľov a dopravou iba zintenzívňovať. S tým stúpa potreba riešenia a inteligentných konceptov mobility. Na konferencii Bosch Mobility Experience v Boxbergu predstavila spoločnosť Bosch svoje technológie a služby pre mobilitu budúcnosti. Bez emisií Na testovacej trati v Boxbergu som si odskúšal hneď viacero alternatívnych elektrických prostriedkov, ktoré sa vynikajúco hodia do celkového obrazu dopravy blízkej budúcnosti. Jedným z nich je StreetScooter: účelná a absolútne jednoduchá dodávka, ktorú si nemecká pošta vyrába vo vlastnej...

Pýtate sa, prečo Duster? Veď na kľukatý asfalt sa hodí skôr malý hot hatch, akým je napríklad Renault Clio R.S., alebo Honda Civic Type R. Prečo práve dieselový Duster? Výber vozidla bol čisto symbolický. Chceli sme, aby sa Dacia vrátila do svojej domoviny. Náš Duster mal výkon 80 kW. Motor s objemom 1,5 litra bol spriahnutý so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou s veľmi krátkymi prevodmi. Dôvod je jednoduchý - aby bol k dispozícii čo najväčší krútiaci moment. Duster ponúka 260 Nm pri 1 750 otáčkach, čo znamená, že nemá zmysel ho točiť nad dva a pol tisíc otáčok. Prvý prevodový stupeň je tak krátky, že prakticky nahrádza „korytnačku“. V meste sme sa mohli spokojne pohýnať na dvojke. Ale práve krátke prevody dodali šoférovaniu svoje čaro. Pravá ruka mi síce po ceste hore kopcom odpadla po desiatich minútach, ale cítil sa ako pravý rely pretekár. Napriek slabšiemu výkonu mi malý motor stále robil radosť, pretože bol...

Radical SR4 je super „placka“ s motorom z motorky a s neskutočným preťažením v zákrutách. McLaren 12C má neuveriteľné zrýchlenie, ale aj spomalenie – oba stroje vedia spôsobiť pocit nevoľnosti na počkanie. Ale pretekársky ťahač, to je úroveň sáma o sebe. Váži 5,3 tony. Poháňa ho motor s objemom (maximálne) 13 litrov – zväčša radové šesťvalce preplňované jedným turbodúchadlom. Na tom všetkom by nebolo nič zvláštne, keby nemal výkon presahujúci 800 kW a krútiaci moment viac ako 5 000 Nm! To sú čísla už doslova ohromujúce. Teoreticky by ťahač vedel bez problémov ísť viac ako 200 km/h, no regule dovoľujú (kvôli bezpečnosti) „len“ 160 km/h. Aj keď som ponuku dostal od spoločnosti Mercedes-Benz, nakoniec som sa do ťahača tejto značky nedostal. Vyžrebovaný mi bol MAN s ostrieľaným matadorom za volantom. Volá sa Antonio Albacete, starší pán, ktorý v roku 1998 stál pri zrode celej tejto šialenej „nákladnej“ naháňačky (vyhral ich v...

Znie to neuveriteľne, ale túto „vymoženosť“ máme na Slovensku už pätnásť rokov, čo je aj zároveň dobrý dôvod na oslavu. Tá sa nedávno uskutočnila v nových priestoroch jedinečného showroomu FordStore s účasťou zahraničných hostí, zástupcov Ford of Europe a materskej spoločnosti Sumitomo Corporation. Hostí privítal Vladimír Srňan, generálny riaditeľ Summit Motors Slovakia, ktorý vedie spoločnosť od jej vzniku: „Založenie našej spoločnosti v máji 2002 priamo súviselo s tým, že sme si získali dôveru predstaviteľov spoločnosti Ford. Za túto dôveru a rovnako za podporu počas celej existencie našej firmy im aj touto cestou chceme vyjadriť svoje úprimné poďakovanie.“ Takisto poďakoval aj zamestnancom, zmluvným predajcom, zástupcom finančného partnera Impuls Leasing Slovakia a spoločnosti Lagermax Autotransport Slovakia, vďaka ktorým firma úspešné napreduje a poskytuje komplexný servis zákazníkom. Vzácny hosť, Roelant de Waard, viceprezident spoločnosti Ford of Europe pre marketing, predaj a servis načrtol smerovanie vývoja automobilového priemyslu, v ktorom bude mať tradičná predajňa aj naďalej...

Aktuálne príspevky

M&M Motorsport: Posledná tohtoročná bitka

Kreisel Electric: Elektrický Hummer pre Arnieho

Opel Grandland X: Základná charakteristika v kocke

Mercedes-Benz 190 SL: Víkendový klasik

Lamborghini Huracán Super Trofeo: Nárast agresivity

McLaren: Virtuálne superauto na PS4