Filtrovať podľa:

Pre mladý a rozvíjajúci sa tím M&M Motorsport v miniatúrnej kamarátskej zostave (Marek pretekár a Matej mechanik) to bol rok hlavne o zžití sa so špičkovou technikou (čo Leon 1M Supercopa isto je) ale aj o riešení niekoľkých technických problémov, najmä s preplňovaním motora. Nebola to ale sezóna plná len neúspechov. Neraz to bola síce len zemiaková, ale aj 4 tretie miesta v kategórii E1/+2000/4x2 sa počítajú. Odlaďovanie auta je vec dlhodobá. Aj Marek sám priznal, že má ešte pred autom rešpekt. Nuž, prechod z bežného „náradia“ s obyčajnou kulisou do továrenského auta so sekvenciou, šialenými brzdami a nižšou hmotnosťou si vyžaduje naozaj dlhé jazdenie. Čo je zároveň istá nevýhoda pretekov do kopca – najazdených ostrých kilometrov je naozaj málo.                Na druhú stranu, preteky do kopca (PAV) sú plné vypätia a maximálneho sústredenia. Nič pre amatérov. Aj malé zaváhanie má totiž veľký vplyv na čas. Oždianske serpentíny sú zaradené do...

Lamborghini Squadra Corse, motoršportová divízia Lamborghini, odhalila Huracán Super Trofeo EVO a súčasne oznamuje partnerstvo so švajčiarskou hodinárskou firmou Roger Dubuis. Novinka má kompletne prepracovaný aerodynamický balík z karbónových komponentov. Cieľom bolo zachovať rovnakú vysokú priľnavosť predchádzajúceho modelu a súčasne dosiahnuť vyššiu celkovú aerodynamickú účinnosť a tým aj nižší odpor so zlepšenou stabilitou. Nový bodykit bol vyvinutý tímom inžinierov Lamborghini v spolupráci so spoločnosťami Dallara Engineering a Lamborghini Centro Stile, ktorá sa postarala o návrh polepu na počesť nového partnera. Cenníková cena auta je 235 000 eur (plus daň) a keďže sa zmenil iba bodykit, môžu si upgrade zakúpiť aj majitelia aktuálneho Super Trofea.

Od VW Golf po Bugatti, galéria virtuálnych superáut pre legendárny titul Gran Turismo je naozaj fascinujúca. Koncept od McLarenu je najnovším príspevkom, ktorý podobne ako väčšina ďalších nemá žiadne prepojenie s realitou. Ale McLaren nevylučuje, že takto by mohol vyzerať nejaký jeho top model povedzme o 15 rokov. Vodič tu leží na bruchu v akejsi kapsuli uprostred. S hlavou nad prednou nápravou je pohľad na cestu bližší viac motocyklom než autám. Vo virtuálnom svete je to viac menej jedno, ale aj tak sa McLaren chváli šasi a karosériou z uhlíkových vlákien, takže jeho superauto neváži ani jednu tonu. Jeho dominantným prvkom je aktivńa aerodynamika, avšak nie v zmysle pohyblivých krídel. Na viacerých miestach karosérie sú nenápadné otvory a klapky, ktoré sa otvárajú podľa momentálnej potreby. Ďalším zaujímavým riešením sú vnútorné brzdy, teda nie priamo pri kolese, ale na opačnom konci zavesenia pri šasi. Pohon je tvorený motorom V8 s dvoma turbodúchadlami a...

Sedem návesov a 12-tonový ťahač má celkovú hmotnosť 110 ton a spojené sú do 100-metrového cestného vlaku. Na čele tejto kolóny uprostred austrálskeho Severného teritória je Land Rover Discovery s motorom Td6. Bežne je certifikovaný na 3,5-tonový príves, ale na uzavretom 16-kilometrovom úseku Lasseter Highway si môže dovoliť podstatne viac. Dokonca úplný nadštandard, pretože austrálske predpisy obmedzujú takéto súpravy na 4 návesy a celkovo 53,5 metra. Ťahač je nevyhnutný na ovládanie brzdovej hydrauliky. O roztiahnutie sa stará trojlitrový šesťvalec s výkonom 190 kW a s krútiacim momentom 600 Nm. Land Rover je úplne štandardný s osemstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Aj ťažné zariadenie je bežné, namontované priamo v továrni. Na testovacej trase dosiahol najvyššiu rýchlosť 44 km/h.  

Edícia Can-Am je venovaná legendárnemu americkému seriálu športových prototypov bez limitov (FIA skupina 7). Šampionát dal svetu legendy ako Porsche 917/30 či McLaren M8. Omologato prináša poctu týmto monštrám v novej limitovanej 200-kusovej sérii, ktorá bude dostupná od novembra 2017, teda akurát pod vianočný stromček. Verzia 2018 nadväzuje na pôvodný kompletne čierny model z roku 2016, má teda oceľové puzdro s priemerom 45,5 mm a kvalitný kožený remienok. Rad #TIFOSI je novým základom ponuky za sympatickú cenu 149 libier. Napriek tomu sú to ručne skladané hodinky s oceľovým puzdrom s priemerom 40 mm, poháňa ich japonský quartz strojček. Na výber je deväť verzií s nylonovým alebo koženým remienkom, k nylonovým sa okrem farebných dodáva aj neutrálny čierny.

Timelapse videá rozoberania motora na Youtube nie sú žiadnou novinkou, ale toto medzi nimi jednoznačne vyniká svojim umeleckým prevedením. Nielen, že sa tvorca pohral s lampou, ktorá si na začiatku na vozík naloží potrebné náradie a pustí sa do práce, ale ukázal aj časti motora ako kľukovka a valce v pohybe. Naozaj intímny pohľad na podstatu 1,6 litrového motora v Mazde MX-5 NB. Štyri dni natáčania a osem dní editovania sa premenili na dve minúty plynúcich obrázkov, ktoré stoja za to.  

Sto rokov, to je naozaj slušný vek. Keby som sa ho náhodou dožil, tak sa dám „taaak“  dole ( 😊 ). Slovenské zastúpenie automobilky Mitsubishi sa našťastie dole nedalo, lebo ich modely sa radšej dávajú hore. Najme ozajstné legendy vo svete off-road – Pajero a L200. Storočnica v ich ponímaní znamená vytvorenie ozajstných expedičných vozidiel (ak máš chuť na podobný, za primerané peniaze si ho môžeš zadovážiť). Prvú zaťažkávaciu, čiže skúšobnú, expedíciu si oba kúsky odbili práve v okolí Tisovca a na Muránskej Planine počas Mitsubishi off-road expedition. Nádherný svet nádherného Jazda lesom, kde je ticho a hlavne nikto v protismere, je veľmi opojná. Za volantom som sa cítil chlapsky a nadšene zároveň. Ale, ako sa hovorí, bez skúseností do lesa nelez. Vo svete off-road-ov to platí dvojnásobne (ak nie násobne viac). Je to ako s turistikou, vždy to chce poriadnu obuv a výstroj. Takže pneumatiky AT alebo MT, najlepšie aj zdvihnutý...

Čo by si si zobral na cestu do terénu? Myslím si, že nejaký off-road, quad, buginu alebo crossku. Produkt spoločnosti Pocket Classics sa ale nedá zaradiť do žiadnej z týchto kategórií. Dokonca si dovolím povedať, že si urobil kategóriu sám pre seba. Mašinka z ich produkcie má štyri ramená. Na každom konci ramena je koleso s elektromotorom. Originálna myšlienka. Každé rameno sa hýbe samostatne a medzi kolesami nie je žiadne mechanické spojenie. Takže sa dá jazdiť aj po boku kopca takmer bez naklonenia. „Vec“ (auto to isto nie je a motorka tiež) má hmotnosť aj s akumulátorom 200 kg a zvládne na jedno nabitie prejsť cca 90 km maximálnou rýchlosťou 30 km/h na rovnom povrchu. Plné nabitie akumulátora trvá 4 hodiny.

Čakáte G 65 a podobné? Smola, toto sú totiž tie pravé skvosty od AMG, z ktorých sa aspoň mne osobne poriadne točí hlava. Žiadne SUV (aj keď jedno z týchto áut má k tomu naozaj blízko), žiadne prerastené limuzíny (aj keď jedno z týchto áut má k tomu naozaj blízko). Pripravení? Festival automobilovej brutality sa môže začať s... SL 65 Black Series (2008) V nedávnej minulosti mali AMG povesť dragsterov – brutálne silné a skvele šprintujúce, no keď bolo potrebné zatočiť... Vrcholom toho bolo dvanásťvalcové SL 65 Black Series. Strecha bola zafixovaná do pozície kupé (čo auto aj citeľne odľahčilo o 250 kg) a podvozok bol taký nízky, že nejeden majiteľ mal problém vojsť do garáže. K tomu brutálne rozšírené blatníky, výsuvné krídlo, veľa „karbónu“ a predovšetkým motor. Keď dve turbodúchadlá (o 12 percent väčšie ako na bežnom SL 65 AMG) fúkli do tucta valcov s celkovým objemom šesť litrov (M256), triasla...

Spolu s novým Continentalom GT prináša Bentley aj novú kolekciu dámskych kabeliek na každú príležitosť. Ručne šité kúsky nesú štítok Made in Italy od majstrov garbiarskeho remesla v Toskásnku, čo je vo svete kože naozaj pojem. Každá kabelka sa vyrába 15 až 20 hodín a spotrebuje sa na ňu až do 2 m2 prvotriednej kože. Ich štýl s prešívaním do kríža a s motívom mriežky chladiča jednoznačne identifikuje dámu-motoristku. Model Mary P má vonkajšiu časť z teľacej kože, vnútro je z jahňacej kože. Jej veľkorysý priestor je vnútri rozdelený na tri časti, popruh na rameno aj menšie uško na zápästie sú odnímateľné. Dostupná je tiež v zmenšenej verzii Mini Mary P alebo naopak ako maxi taška Mary P Tote. V prívesku s logom Bentley je ukryté zrkadielko z lešteného kovu a paládiová súprava užitočných pomocníkov. Inšpiráciou pre tento rad bola Mary Petre Bruce, ktorá sa v 20-tych a 30-tych rokoch venovala...

Aktuálne príspevky

M&M Motorsport: Posledná tohtoročná bitka

Kreisel Electric: Elektrický Hummer pre Arnieho

Opel Grandland X: Základná charakteristika v kocke

Mercedes-Benz 190 SL: Víkendový klasik

Lamborghini Huracán Super Trofeo: Nárast agresivity

McLaren: Virtuálne superauto na PS4