Filtrovať podľa:

Sto rokov, to je naozaj slušný vek. Keby som sa ho náhodou dožil, tak sa dám „ták“  dole ( 😊 ). Slovenské zastúpenie automobilky Mitsubishi sa našťastie dole nedalo, lebo ich modely sa radšej dávajú hore. Najme ozajstné legendy vo svete off-road – Pajero a L200. Storočnica v ich ponímaní znamená vytvorenie ozajstných expedičných vozidiel (ak máš chuť na podobný, za primerané „lowe“ si ho môžeš zadovážiť). Prvú zaťažkávaciu, čiže skúšobnú, expedíciu si oba kúsky odbili práve v okolí Tisovca a na Muránskej Planine počas Mitsubishi off-road Expedition. Nádherný svet nádherného                Jazda lesom, kde je ticho a hlavne nikto v protismere, je veľmi opojná. Za volantom som sa cítil chlapsky a nadšene zároveň. Ale, ako sa hovorí, bez skúseností do lesa nelez. Vo svete off-road-ov to platí dvojnásobne (ak nie násobne viac). Je to ako s turistikou, vždy to chce poriadnu obuv a výstroj. Takže pneumatiky AT alebo MT, najlepšie aj...

Čo by si si zobral na cestu do terénu? Myslím si, že nejaký off-road, quad, buginu alebo crossku. Produkt spoločnosti Pocket Classics sa ale nedá zaradiť do žiadnej z týchto kategórií. Dokonca si dovolím povedať, že si urobil kategóriu sám pre seba. Mašinka z ich produkcie má štyri ramená. Na každom konci ramena je koleso s elektromotorom. Originálna myšlienka. Každé rameno sa hýbe samostatne a medzi kolesami nie je žiadne mechanické spojenie. Takže sa dá jazdiť aj po boku kopca takmer bez naklonenia. „Vec“ (auto to isto nie je a motorka tiež) má hmotnosť aj s akumulátorom 200 kg a zvládne na jedno nabitie prejsť cca 90 km maximálnou rýchlosťou 30 km/h na rovnom povrchu. Plné nabitie akumulátora trvá 4 hodiny.

Záujemcovia o zimné komplety sa môžu tešiť na kompletné súpravy vyvážených kolies, pripravených na okamžitú montáž na vozidlo. Samozrejmosťou sú originálne, schválené disky bez nutnosti dodatočnej homologizácie či schvaľovania. Každý zimný komplet obsahuje štyri originálne zliatinové alebo oceľové disky, štyri zimné pneumatiky a ventily so snímačom na monitorovanie tlaku v pneumatike, a to v súlade so špecifikáciami konkrétneho modelu. K oceľovým diskom si záujemcovia môžu objednať aj matice a ozdobné kryty alebo snehové reťaze za akčné ceny. Zimné komplety kolies šetria čas aj peniaze za neustále sa opakujúce jarné a jesenné prezúvanie. Originálne disky a značkové pneumatiky sú zároveň predpokladom bezpečnej jazdy aj v náročných zimných podmienkach. Vodiči môžu vyraziť na cesty v novom obutí, či si už zimný komplet zakúpia k novému alebo staršiemu vozidlu. Všetky zimné komplety vrátane pneumatík sú okamžite k dispozícii u všetkých autorizovaných partnerov Toyota. Zákazníci môžu navyše využiť ponuku na uskladnenie sezónnych kolies. Kompletná ponuka zimných...

Spoločnosť Chery Automobile Co., Ltd je popredný čínsky výrobca automobilov, avšak s chuťou sa presadiť aj na európskom trhu. A dokonca pod jednotným názvom modelov Exeed. Prvý model, celkom nečakane SUV, ktorý si chce v našej dobrej Európe utrhnúť z predajného koláča je Exeed TX, model zameraný hlavne na mladšiu generáciu užívateľov.                Okrem celkom zaujímavého dizajnu (trošku kópia, trošku originál) prekvapí interiér kde v strede prístrojovej dosky dominuje veľký 10“ dotykový displej. Konektivita s okolitým svetom je mottom tohto riešenia. V „komunikačnej“ výbave nechýba bezproblémové pripojenie k inteligentným telefónom, rozpoznávanie hlasu, zabudované WiFi aj služba havarijnej asistencie Cherry „E call". Spomedzi „normálnych“ prvkov spomeniem napríklad bezkľúčový prístup, kamery dookola vozidla, parkovací asistent.                Veľmi progresívne pôsobí výpočet pohonných jednotiek – hybrid, plug-in hybrid alebo čislo elektrický model. Prvým budem plug-in hybrid kombinujúci zážihový motor s objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW s 85 kW elektromotorom. Systém bude poháňať kolesá oboch...

Expedičné vozidlá sú špecifickou skupinou terénnych vozidiel. Mali by mať schopnosť prekonať trošku ťažší terén, no zároveň sa musia aj dokonale postarať o posádku pri kempovaní v nehostinných podmienkach. Ich zadováženie je ale neraz spojené s nekonečnými prerábkami a čakaním na dielce. Alebo sa dá kúpiť aj hotové vozidlo. Alebo sa dá vozidlo prerobiť špecialistom. Slovenské zastúpenie automobilky Mitsubishi pripravilo v rámci osláv 100. výročia presne takéto dva špeciály - Mitsubishi Pajero a L200 v Expedition Edition. Obe vozidlá boli upravené v spolupráci so špecializovanými dodávateľmi. Cieľom boli hlavne technické vylepšenia a predovšetkým dovybavenie vozidiel pre možnosť vyjsť mimo cesty a stráviť s autom napríklad víkend v prírode, alebo priamo na skutočnej expedícii. Nešlo o to postaviť dva ultimatívne terénne špeciály, ale ukázať, že jednoduchými odbornými úpravami štandardného auta je možné získať vozidlo, ktoré umožní nazrieť ďalej, než je 85% zákazníkov schopných si vôbec predstaviť alebo vyskúšať so svojím vlastným autom. Špecifikácia vozidiel: Mitsubishi...

Moje myšlienky smerujú k poriadnym off-road-om. Autám, ktoré sú zväčša postavené na masívnom ráme, majú jednu alebo obe tuhé nápravy (nájdu sa aj s nezávislým zavesením všetkých kolies). Sú schopné nielen niekoľkonásobnej návštevy aj ťažšieho terénu, ale zvládnu aj odtiahnuť masívny náklad bez mechanického porušenia karosérie. Ich výdrž (aj kilometrová) je neskutočná, podobne ako ich tradícia a tradičné hodnoty. Medzi ne jednoznačne patrí aj Toyota Land Cruiser, ktorá po cestách celého sveta jazdí už od roku 1951. Aktuálne sa svetu ukázal „nový“. Nie som si ale úplne istý, skôr by som povedal, že ide o výraznejšie vynovenie starého známeho. Ale aj tak sa dĺžka zmenila na 4 840 mm (+ 60 mm), pričom svetlá výška je 215 mm, predný nájazdový uhol 31°, zadný 25°, prejazdový 22°. O pohon sa stará (hlavne) 2,8 litrový štvorvalec s výkonom 130 kW a s krútiacim momentom 370 Nm (pre šesťstupňový automat) resp. 420 Nm (pre...

Povedal by som to asi takto – prvoradá je decentnosť. Balík sa ako keby pomyselne vracia k modelu 911 Carrera RS z roku 1973, len je trošku zmodernizovaný. Myšlienka však zostala. Je určená pre fanúšikov ktorí majú veľkú radosť z jazdy. K dispozícii je pre všetky varianty 911 GT3, okrem balíčkov Clubsport Package a Alcantara. Najmarkantnejším prvkom balíka je chýbajúci zadný spojler. Aj keď on v podstate je, len je vysúvateľný. Okrem toho má zatmavené svetlomety, kované disky kolies s centrálnou maticou (vpredu 245/35 ZR20, vzadu 305/30 ZR20), o 44 širšiu karosériu (resp. výraznejšie oblúky blatníkov), o 25 mm nižšiu svetlú výšku. Ďalšie rozlišovacie prvky zahŕňajú strieborné okenné lišty, športový výfuk s masívnymi koncovkami a kryty ostrekovačov svetlometov. Ak však ide o „Black Exterier Touring Package", sú tieto prvky čierne. Technika, našťastie, zostala bez zmeny. Takže vzadu je plochý šesťvalec s výkonom 368 kW točiaci až 9 000 min-1 spriahnutý so šesťstupňovou...

Nebudem chodiť dlho okolo horúcej kaše. Nová generácia je poriadne „nabúchaná“. Dlhšie sa pošuškávalo, že dvojliter vpredu nezostane. Čo to už naznačoval nový motor pre Espace práve z dielní Renault Sport. Takže privítajte novú, poriadne prifúknutú jednaosmičku s maximálnym výkonom 205 kW a s 390 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Očakávanú ovládateľnosť v zákrutách podporuje riadenie zadných kolies 4Control (pre Cup a Sport), vo verzii Cup aj predný "samosvor" Torsen. Brzdy sú Brembo, vpredu s priemerom 355 mm. A môžete si vydýchnuť, bude aj šesťstupňovú manuál, alebo šesťstupňová dvojspojka EDC. Ozajstných fanúšikov poteší pokročilejšia telemetria obsiahnutá v RS Monitore. Budúci rok príde ešte jeden „koláčik“ – Trophy s výkonom 221 kW a 400 Nm. Sladké mám naozaj rád 😊.

Podľa mňa na ozajstnú šoférsku nirvánu stačí len pohon jednej nápravy – keď sa to vie, pokojne aj prednej. Štvorkolky sú super, len mi prídu veľmi „bezpečné“ alebo len na zimu alebo len na nespevnený povrch.... Ale keď sa energia posúva len dozadu, to je asi pre mnohých šoférsky vrchol (ba až vyvrcholenie). A keď má vodič za zadkom jeden z posledných veľkých „atmo“ motorov (5,2 FSI V10 a 397 kW) ani nehovoriac. Audi preto stavilo na exkluzivitu. Z R8 V10 RWS bude vyrobených len 999 kusov. Z optickej stránky to znamená čiernu matnú masku aj otvorov pre prívod vzduchu k brzdám, čierne 19“ disky kolies (vpredu 245/35, vzadu 295/35). Červený pruh cez krásny biely lak je za príplatok. Interiér zdobia športovejšie sedadlá v čiernej Alcantare, škrupiny sú taktiež za príplatok. Na palubnej doske je poradové číslo „1 z 999“. Technicky to zase znamená nižšiu hmotnosť, ale nie až tak výrazne. Coupé...

Nízka spotreba paliva je pre mnohých pri výbere auta dôležitým faktorom. Skúsenosti učia, že aj keď v čase kúpy auta nie sú ceny ropy príliš vysoké, kedykoľvek môžu rapídne vzrásť. V čase čoraz viac znečisteného životného prostredia v mestách majú obrovský význam aj nízke emisie splodín. Pritom je potrebné brať do úvahy nielen emisie CO2, ale aj emisie pevných častíc a oxidov dusíka. V tomto ohľade benzínové motory vyhrávajú nad dieselovými a najlepšie parametre majú hybridy.  Consumer Reports (CR) pravidelne realizuje viac ako 50 rozličných testov automobilov na americkom trhu a patrí k nim aj test spotreby paliva. Ten sa odlišuje od oficiálnych štandardov merania, aké platia napríklad v Európe, Južnej Amerike alebo v Japonsku, preto údaje udávané CR nie sú zhodné s informáciami producentov áut. Spotrebiteľská organizácia používa na vyjadrenie priemernej spotreby jednotku zaužívanú v USA mpg (miles per galon). Toyota Prius V teste dosiahol Prius výsledok 52 mpg (4,52 l/100 km),...

Aktuálne príspevky

Mitsubishi: Keď sa hrajú „horňáci“

7 konceptov z IAA: Čím budeme jazdiť o pár rokov?

Subaru WRX STI: Rekord na Nordschleife z pohľadu jazdca

Pocket Classics: Terénny „pavúk“

Genesis G70: Kórejský útok na prémiovú strednú triedu

Toyota: Máš ju doma? Aj zimné pneumatiky?