IAA 2017: Malý prehľad veľkých premiér

Je jasné, že mnohé top novinky sa ešte niekde tajomne ukrývajú pod plachtami, no niektoré sa už predsa len dostali aj na verejnosť. V krátkosti sa pozriem na pár zaujímavých:

Audi

Veľké veci sa zrejme budú diať na stánku. Big bossssss medzi veľkými šéfmi je už tu. Model A8 opäť posúva myslenie do sféry „síce driemem za volantom, ale aspoň bezpečne a neuveriteľne komfortne“. A8 je totiž ozajstný technický a technologický skvost.

Bentley

Peňazí je zrejme stále v obehu dosť a zrejme ho majú aj správni ľudia, ktorí sú ochotní ich investovať do prerasteného a ťažkotonážneho kupé, avšak so štýlom a (predpokladám) patričnou vôňou vysokokvalitnej kože. Inak by Continental GT nevznikol.

BMW

Tak poďme na to! Opäť. Ale už s hádam lepším výsledkom, predajným. Rad 8 od BMW je pre mňa jedno úchvatné a nadčasové auto. Verím, že keď raz príde nová „osmička“ do predajní, bude rovnako očarujúca. Zatiaľ len ako Concept 8, ktorého doplní aj Concept Z4, vylepšené i3, či nové X3, 6 Gran Turismo ...

Citroën

Hlavnou novinkou je Ďalší karosársky variant malého C3, ako inak SUV s prívlastkom Aircross. Doplní ho veľmi zaujímavá (zatiaľ) štúdia Spacetourer Rip Curl Concept.

Dacia

Mnohí sa na ňu pozerajú cez prsty, mnohí ale pochopili, že Dacia je ozajstne solídna automobilka ktorá si buduje silnú pozíciu na predajnom trhu. Dokonca má aj veľký počet fanúšikov. Duster bude opäť patriť medzi predajne silné modely značky. To je jasné. Bude väčší a aj modernejší.

Honda

Takto - svetová premiéra Honda Urban EV Concept (prvé elektrické vozidlo od Hondy pre Európu), CR-V Hybrid Prototype, vynovený Jazz a debut modelu Civic hatchback diesel.

Chery

Čína, Čína, Čína. Ale čo je z Číny už nemusí byť nutne „fejk“ a „lacák“. Uvidíme ... hlavne je to SUV

Kia

Aj tu bude „koncept“. Čiže štúdia poukazujúca alebo približujúca tvary budúcej generácie modelu cee'd. Vcelku dosť sa teším na realitu.

Lexus

Asi takto – NX, CT, LS a LC. Stačí? Aj keď sú Japonci v mnohom výrazne konzervatívni, prídu s jednou (pre nás zásadnou) inováciou – žiadna oficiálna tlačová konferencia nebude. Namiesto toho okuliare Microsoft HoloLens a kúsok virtuálneho sveta.

Mercedes-Benz

Automobilka, ktorá sa vo Frankfurte prezentuje vyslovene megalomansky, je zatiaľ na informácie skúpa. Predbežne ukáže inovovanú triedu V, elektrický a „samojazdiaci“ (rozumej autonómny) Smart a taktiež prerastený Maybach a najmä superauto od AMG s hybridnou technikou z F1.

Mini

Žiadne ďalšie JCW, elektrina! Čo by si iné chcel? Obe totiž idú (žiaľ alebo našťastie) ruka v ruke. Keď chceme mať viacej zábavy, automobilka musí vytvoriť aj viac elektrických alebo iných environmentálne prospešných vozidiel. Takže Mini Electric Concept.

Škoda

Vision E. Nie, E ako emócia, E ako elektrina. Aj keď v prípade škodováckej štúdie sa snúbi jedno s druhým. Dva elektromotory by totiž dohromady mali produkovať 225 kW s teoretickým dojazdom 500 km. Pôsobivé ...

Volkswagen

Jasné, bude aj čerstvučký T-Roc aj Golf Sportsvan. Ale aj nové elektronické bezpečnostné (asistenčné) prvky (treba ich, lebo mnohé sa v aute bude ovládať gestami) aj vylepšené motory TSI a TDI.  

Čo to o vplyve a „dôležitosti“ frankfurtského autosalónu naznačil kolega Martin. Žiaľ, dominancia domácich nemeckých značiek je vždy citeľná, ako francúzskych v Paríži. Za mňa preto vždy jednoznačne vyhráva Ženeva. Ale ak by si mal chuť vybehnúť, nie je to ďaleko. Naviac sa dá rozumne zaparkovať a na výstavisko sa odviezť autobusom.

GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ