Ford Mondeo: Potlačená agresivita

Pri pohľade pod blatníky si ešte neodpustím otázku, či sú na palube adaptívne tlmiče. Nie, vraj je to zbytočné, podvozok tie 19-palcové disky zvládne. Sú veru efektné, no bežné brzdové kotúče sa v nich strácajú. Taká drobnosť sympatického kombi (toto je prvé Mondeo, ktoré v čiernej nevyzerá ako „pohrebák“), v ktorom by väčšina očakávala 2.0 TDCi so 110 kW.

Nie, nie, ja už ho vidím. Ten malý nápis EcoBoost na piatych dverách. Tu sa páli benzín, dvojlitrový štvorvalec je k dispozícii v dvoch verziách, táto silnejšia a o 2 000 € drahšia má 177 kW a 345 Nm. Aj keď Mondeo nie je práve mušia váha, malo by to stačiť na celkom svižné tempo (0 – 100 km/h za 8 sekúnd).

Závan luxusu

Tradične tmavý interiér oživujú svetlou kožou potiahnuté sedadlá. Predné sú nastaviteľné v mnohých smeroch a vedia aj masírovať (táto funkcia ma však nenadchla ani v podstatne drahších vozidlách), chýbajú im však centimetre na sedáku. Polovica stehien mi tak visí v priestore. Úprimne musím priznať, že pre tento jediný parameter sa mi v Mondeu lepšie sedí vzadu ako vpredu.

Technokratické poňatie kokpitu podčiarkujú prístroje, ktoré vedia zaplaviť informáciami. Alebo si na nich necháte len to najnutnejšie. Všetko sa nastavuje cez 22 tlačidlami obsypaný volant, ale má to svoju logiku. Na rozdiel od predchodcu je Sync 3 svižnejší a ovláda aj multidotykové gestá či rôzne hlasové pokyny, vizuálne sa mi však verzia 2 pozdávala akosi viac. Navyše stále nevie po slovensky, iba po česky.

Kufor mám vybavený koľajničkami a deliacou priečkou, čo je celkom fajn pri prevoze menších vecí a dosť to zavadzia pri prevoze veľkých vecí. Mondeo sa objemom posunulo do priemeru triedy, no ak vám nestačí, tak to vidím už len na Transit. Sklamaním je riešenie priestoru pod podlahou (prakticky nevyužiteľný) a nenadchne ani obrovský zadný nárazník, na ktorom by sa mi žiadalo pokračovanie plechovej ochrany z prahu kufra.

Divné želania

Za viac ako 10 rokov v koži motoristického novinára sa u mňa vyvinula jednoznačná preferencia automatickej prevodovky. Najmä preto, že tie moderné sú skutočne vynikajúce. Tu však s každou serpentínou viac a viac premýšľam, ako by to fungovalo s klasickým šesťstupňovým manuálom.

Prevodovka potláča dynamický charatker motoraPrevodovka potláča dynamický charatker motora

Chcem si užiť potenciál 240 koní, chcem si užiť schopnosti jedného z najagilnejších podvozkov v strednej triede. Ale prevodovka mi nedovolí skamarátiť sa s Mondeom. Buď motor dusí v nízkych otáčkach, alebo špekuluje nad preradením, všetko jej akosi trvá a ani v športovom režime ma nevie presvedčiť. Prosto vzdávam sa a rezignujem do komfortného režimu. Aspoň budem mať peknú spotrebu okolo 8 l/100 km.

Komfortný režim pre vodiča aj vďaka dobrým asistenčným systémomKomfortný režim pre vodiča aj vďaka dobrým asistenčným systémom

Kedysi malo Mondeo ako top verziu 2,5-litrový päťvalec (o šesťvalcovom ST220 radšej ani nepíšem). Jój, tomu som vtedy prepáčil o tretinu horšiu spotrebu, lacné imitácie dreva v kokpite aj jazvečíkovitý podvozok. Ten čierny liftback však mal skvostný zvuk a úplne si ma omotal okolo prsta.

No len preto, že mi celkom neudrelo na city, nemôžem povedať, že kombi Mondeo 2.0 EcoBoost je zlé auto. Taký dynamický a zároveň komfortný (áno aj na megakolesách a bez adaptívnych tlmičov) podvozok nemá žiadny konkurent, interiér je až na pár drobností príjemný a priestranný. Myslím však, že viac by sa mi pozdávala táto kombinácia.

 

GALÉRIA - 44 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ