Ford Kuga: V dravom tele dravý duch

Facelift prebiehal v tradičnom trende, teda jemná úprava prednej časti, kde má teraz Kuga novú šesťuholníkovú masku inšpirovanú väčším modelom Edge. Prepracovaný je celý predný nárazník s iným tvarom a umiestnením hmlových svetiel, novú grafiku majú aj svetlá. Bi-xenónové svetlomety majú nielen nový tvar, ale aj funkcie: okrem automatického prepínania majú aj adaptívne natáčanie a reguláciu výšky svetelného lúča podľa aktuálnych podmienok jasné svetlo dáva vodičovi v noci možnosť vidieť naozaj veľa.

V preSTrojení

Okrem úprav dizajnu a techniky sa rozšírila aj ponuka verzií, na ktorej vrchol sa postavila testovaná ST Line. Ide o podobný recept ako používa Ford napríklad aj pri Focuse, teda ST Line znamená hlavne balík optických doplnkov na karosérii: športové nárazníky, rozšírené lemy blatníkov, dve čierne koncovky výfuku. Trochu zvláštne je, že iba pre túto výbavu nemôžu byť vzadu LED koncové svetlá. Mierne zarazí aj lícovanie niektorých dielov pridaných na auto v rámci ST Line, medzi ktorými vidno rôzne veľké medzery a celé to pôsobí ako zľahka nakrivo zmontované.

Športovo ladenú verziu ST Line dostať iba so silnejšími motormi v cenníku, testované auto malo výkonnejší naftový dvojliter, ku ktorému sa vždy kombinuje pohon všetkých kolies. V tomto prípade je spojený s dvojspojkovou prevodovkou, ktorá má štandardne možnosť manuálneho radenia pod volantom. Dobrá logika voľby prevodov však zásahy nepotrebuje, navyše prevodovka radí veľmi hladko a rýchlo. Výkon 132 kW (180 k) a krútiaci moment 400 Nm síce poskytujú lepšiu dynamiku pri inak odstupňovanej manuálnej prevodovke, komfort automatu však za o 0,8 sekundy dlhšiu akceleráciu na 100 km/h stojí. Ani s ním nie je Kuga žiadny slimák a dobre reaguje na stlačenie plynového pedála pre bezproblémové predbiehanie.

Motor je pri bežnej jazde veľmi kultivovaný a typický naftový klepot sa ozve iba pri zrýchľovaní. Kuga nemá na rozdiel od mnohých iných automobilov žiadne voliteľné jazdné režimy (okrem polohy S na voliči prevodovky), jednoducho jazdí tak ako je nastavená. A nastavená je jednoducho dobre. Súčasťou výbavy ST Line je o 10 mm znížený a tuhšie naladený podvozok. Nejde však na úkor straty komfortu, ktorý sa drží na vysokej úrovni aj pri prejazde nerovností. Aj keď treba v zákrutách počítať s výškou aj hmotnosťou SUV, je auto stabilné, dobre ovládateľné presným riadením a dostatočne agilné. V prejazde oblúkov sa držia náklony v norme, ale už pomerne skoro veľmi nenápadne zasahuje ESP. Môžu za to kolesá s vysokým profilom 235/50 R18, nehovorím to často, ale pri tak dobre odhlučnenom interiéri by možno stálo za skúšku skúsiť 19-palcové. Tie by navyše neboli až tak zapadnuté pod blatníkmi ako 18-ky.

Na pokeci so STrojom

Interiér takisto nesie prvky ST Line, ako napríklad čierny strop, hliníkové pedále či pohodlné semišovo-kožené sedadlá. Ako celok pôsobí kabína hodnotne, odolne, dá sa povedať celkom luxusne a vlastne tak ako poznám Kugu už pred faceliftom: má dostatok priestoru pre pasažierov aj ich batožinu, príjemne sa do nej nastupuje a sedenie je pohodlné aj na dlhé cesty. Prehľadné prístroje a dobre tvarovaný volant vodiča potešia, ovládanie tempomatu ďaleko od palca však nie je dostatočne po ruke, rovnako ako centrálny displej, ku ktorému sa treba nakláňať.

Za 8-palcovou dotykovou obrazovkou sa skrýva info-zábavný systém Sync 3, ktorý patrí takisto medzi horúce novinky modernizovanej verzie. Okrem dotykového ovládania možno využiť aj hlasové príkazy, ktoré môžu byť aj v češtine a s autom sa dá celkom dobre pokecať. Alebo skôr ide o akési vyjednávanie, nie vždy systém pochopí čo človek chce, no časom sa k výsledku dá dopracovať. Treba sa hlavne naučiť elektronikou registrované frázy, inak to konči odpoveďou: „nerozumím“. Možno je problém vo mne, ale myslel som si, že po česky viem ty vole.

Vďaka všetkým novinkám je v Kuge cítiť po modernizácii pokrok, ktorý už potrebovala. Teraz sa opäť dostala na úroveň svojich mnohých rivalov v segmente SUV. Nakoniec sa však neubránim zamysleniu nad výhodami SUV. Spomínam si totiž na zimu s Mondeom, do ktorého takisto dostať ten istý pohon všetkých kolies, motor aj prevodovku, ako má táto Kuga. V zime tak spraví na snehu rovnakú službu, ale ponúkne lepšiu dynamiku, viac agility, menší aerodynamický hluk aj nižšiu spotrebu ako Kuga, ktorá si pýtala 7,1 l/100 km. K tomu vie ponúknuť aj väčší základný batožinový priestor a rovnaké možnosti doplnkovej výbavy. Tú má Kuga inak veľmi bohatú, aj testované auto so základnou cenou takmer 41 000 eur má príplatkovú výbavu obsahujúcu komfortné prvky a asistenčné systémy za ďalších viac ako 5 000 eur.

GALÉRIA - 31 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ