F1 2017: Majster nebude obhajovať

Do sezóny 2017 nastúpi iba 10 tímov, pretože Manor skrachoval. Bol to posledný tím z vlny rozširovania v roku 2011. A v tých ostatných došlo tiež k viacerým zmenám. Dodávateľa motorov vymenil tím Toro Rosso (z Ferrari na Renault), Sauber ako jediný štartuje s motormi starej špecifikácie.

Za jediného nováčika medzi jazdcami sa považuje Lance Stroll z Williamsu, avšak Stoffel Vandoorne v McLarene má na konte len jeden záskok za Alonsa a Esteban Ocon z Force India absolvoval len druhú polovicu minuloročnej sezóny

Mercedes-AMG Petronas Motorsport

(Mercedes-AMG W08 EQ Power+ – Mercedes-AMG M08 EQ Power+)
#44 Lewis Hamilton / #77 Valtteri Bottas

Rosbergov nečakaný odchod poriadne zamotal hlavy vedeniu majstrovského tímu ostatných troch sezón. Na druhej strane nikto nepochybuje, že v tíme sa vyčistil vzduch. Novým Hamiltonovym tímovým kolegom sa stal Fín Valtteri Bottas, ktorý mal pôvodne ťahať Williams. Mercedes ho uprednostnil na úkor svojich juniorov Wehrelina a Ocona, čo bolo najmä pre toho prvého dosť drsné. Z tímu odišiel technický riaditeľ Paddy Lowe, ktorého však nahradil rovnako dobrý James Allison. Pri takomto tíme by však podobné ťahy nemali vyvolať zásadnejší výkyv. Počas testovania v Barcelone nebol Mercedes absolútne najrýchlejší, no odkrúžil najviac kôl. To znamená, že nový monopost bude opäť hlavným adeptom na víťazstvo, nemusí však byť úplne neporaziteľný. Navyše z pohľadu vývoja nešlo všetko úplne podľa predstáv, preto napriek najsilnejšiemu motoru cítiť z tímu istú nervozitu.

Hodnotenie: 5/5

Red Bull Racing

(Red Bull RB13 – TAG Heuer)
#3 Daniel Ricciardo / #33 Max Verstappen

Do novej sezóny vstupuje rakúsky tím s nezmenenou zostavou. Na mieste je však otázka, či je jednotkou silný Ricciardo alebo dravý Verstappen. Po minuloročnej sezóne sa Red Bull rozhodol pokračovať s motorom Renault, ktorý sa tu označuje menom sponzora TAG Heuer. Monopost RB13 v testoch veľa neukázal a aj samotný tím predpokladá, že za najlepšími bude zľahka zaostávať. Stále je tu však Adrian Newey, geniálny konštruktér, ktorého aerodynamické riešenia už neraz dokázali vyvážiť slabšiu pohonnú jednotku.

Hodnotenie: 4/5

Scuderia Ferrari

(Ferrari SF70H – Ferrari 062)
#5 Sebastian Vettel / #7 Kimi Räikkönen

Taký dôvod na dobrú náladu a sebavedomie nemalo Ferrari už dlho. Zohratá zostava jazdcov bez veľkých zmien sa počas testov prakticky dokázala vyrovnať chlapcom od Mercedesu. Mnohí sa dokonca nazdávajú, že Ferrari ešte neukázalo všetko a reálne je ešte rýchlejšie (v Barcelone zajazdil Räikkönen absolútne najlepší čas). Ale môže to byť aj naopak. Tak či onak s nimi treba rátať v boji o titul. A to necitujem Marchionneho zbožné želanie, ale vyslovujem ako reálny názor bez prehnaného optimizmu.

Hodnotenie: 5/5

Sahara Force India F1 Team

(Force India VJM10 – Mercedes-AMG M08 EQ Power+)
#11 Sergio Perez / #31 Esteban Ocon

S ich novým lakovaním budú neprehliadnuteľní. Ružová patrí rakúskej firme, ktorá sa zaoberá technológiami na úpravu vody. Tento „špás“ ju údajne stál celkom prijateľných 20 miliónov eur. Ešte pri predstavení klasického sivo-čierneho monopostu padali z úst šéfstva slová o tom, ako sa Force India chce zlepšiť, ako chce byť v top3. A potom prišla realita na trati, doslova nevýrazný výkon, pár príspevkov na tému, čo treba ešte doladiť (vrátane toho, že Peréz musí schudnúť nejaké dva kilogramy). Mexičan s prezývkou Checo už patrí k inventárom Force India, jeho tímovým kolegom bude talentovaný Esteban Ocon, ktorého si v F1 drží Mercedes.

Hodnotenie: 3/5

Williams Martini Racing

(Williams FW40 – Mercedes-AMG M08 EQ Power+)
#18 Lance Stroll / #19 Felipe Massa

Massa si už myslel, že má pokoj, no potom zazvonil telefón a tak sa veterán poľa vracia na ešte jednu sezónu potiahnuť tím Williams. Dôvodom je aj to, že do druhého auta sa dostal len 18-ročný Kanaďan Lance Stroll, ktorý počas testovania niekoľkokrát aj havaroval. V určitom smere by sa dal prirovnať k mladému Verstappenovi, svojho času v F3 dostal po jednej kolízii aj zákaz štrartu. Tím tento rok oslavuje 40 rokov a možno to bude posledná sezóna jeho zakladateľa Franka Williamsa, Rád by ju určite zakončil sympatickým výsledkom a podľa výkonov v Barcelone si dovolím tipnúť štvrté miesto.

Hodnotenie: 3/5

McLaren Honda Formula 1 Team

(McLaren MCL32 – Honda RA167H)
#2 Stoffel Vandoorne / #14 Fernando Alonso

Prvý rok sme chápali, druhý rok vyzeral nádejne, ale ten tretí sa rúti do megakatastrofy. Honda je tento rok tak zle na tom, že McLaren sa bol pre istotu spýtať Mercedesu, či má voľné kapacity. Počas testov MCL32 viac stal ako jazdil, Fernando Alonso je dostatočne frustrovaný na to, aby po sezóne odišiel hoci aj do Sauberu. A talento Stoffela Vandoorna sa v zlom aute bude len ťažko vynímať. Víťazstvá či body? Kdeže, tu sa budú oslavovať dojazdy do cieľa. Štyri motory na sezónu? Ak sa budú opakovať problémy z testov, tak to nebude stačiť ani na dva víkendy. A navyše, už tu nie je Ron Dennis (postrehli ste absenciu MP4 z označenia), ale marketingový guru Zak Brown.

Hodnotenie: 0/5

Scuderia Toro Rosso

(Toro Rosso STR12 – Renault R.E.17)
#26 Daniil Kvjat / #55 Carlos Sainz Jr.

Druhý tím Red Bullu je vždy dobrý na nejaké to prekvapenie. Najmä keď sa opäť dostane k aktuálnej pohonnej jednotke. Technický riaditeľ James Key je totiž veľmi šikovný a už neraz navrhol riešenia, ktoré si zaslúžili minimálne uznanie ak nie rovno kopírovanie zo strany ostatných. Takže kde sa to môže pokaziť? Na jazdcoch, ako inak. Daniil Kvjat je už len tieňom svojej minulosti. Ak minulý rok po vyhadzove z Red Bullu uvažoval ďalej nad svojou kariérou, tak sa mu to po tejto sezóne môže stať znova. Spolu s Carlosom Sainzom sú v Toro Rosso už dosť dlho na to, aby vedeli, že ich koniec sa blíži. Pierre Gasly, posledný šampión GP2 (seriál sa premenoval na formulu 2) je hlavným adeptom na niektorý z kokpitov. A Red Bull má stále v zálohe ďalšie talenty.

Hodnotenie: 3/5

Haas F1 Team

(Haas VF-17 – Ferrari 062)
#8 Romain Grosjean / #20 Kevin Magnussen

Vstup do sveta F1 im vyšiel nad očakávania, druhá sezóna pre americký tím však bude určite náročnejšia. Tím vymenil nepodareného Estebana Guttiereza za Kevina Magnussena, čo by sa pri veľkej dávke cynizmu dalo opísať ako z dažďa pod odkvap. Nuž, Kevin je určite lepší ako Esteban, no nie je to materiál, z ktorého sa rodia majstri. Líderstvo tak zostáva na Romainovi Grosjeanovi, ktorý konečne jazdí pokojnejšie a rozvážnejšie. Počas testovania sa však ako jediný sťažoval na brzdy a to mu môže pokaziť začiatok sezóny. V nej musí Haas dokázať, že je hoden existovať a bodovať v F1 aj bez toho, aby mu väčšinu monopostu dodalo Ferrari. Úplne beznádejné to nie je.

Hodnotenie: 2/5

Renault Sport Formula One Team

(Renault R.S.17 – Renault R.E.17)
#27 Nico Hülkenberg / #30 Jolyon Palmer

S Nicom Hülkenbergom ako lídrom tímu bude Jolyon Palmer vyzerať zrejme ešte neschopnejšie ako vedľa Magnussena. Obaja to však budú mať ťažké, pretože ani nové šasi ešte nie je také dobré, aby mohlo vyhrávať. V podstate by to Renault mohol nejako zahrať do autu, keby tu neboli ďalšie dva rýchlejšie tímy s rovnakým motorom. Manažment, ktorý opustil Frederic Vasseur, si stanovil ako cieľ celkové piate miesto. A to nebude jednoduché.

Hodnotenie: 2/5

Sauber F1 Team

(Sauber C36 – Ferrari 061)
#9 Marcus Ericsson / #94 Pascal Wehrlein

Vyhodiť rýchlejšieho jazdca, ktorý však má tenšiu peňaženku, to celkom vystihuje situáciu Sauberu. Do sezóny, v ktorej bude medzi výrobcami motorov otvorený boj, vstupuje švajčiarsky tím s minuloročným motorom Ferrari a s vyhliadkou na motor Honda od roku 2018. Tu sa nedá nič rozumné napísať, toto je jednoducho odsúdené na smutný koniec. A veľmi tomu nepomôže ani Pascal Wehrelein, nový člen tímu namiesto Felipeho Nasra. Navyše nemecký pilot vynechal prvú časť testovania pre zranenie z Race of Champions v Miami. V 25-ročnej histórii Sauberu si veru nepamätám biednejšie rozpoloženie.

Hodnotenie: 1/5

GALÉRIA - 65 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ