DS 7 Crossback: Avantgarda vo veľkom

Prvý skutočne samostatný model DS dovolil značke naplno sa prejaviť. Na čistom plátne vzniklo SUV, ktoré má konkurovať prémiovým modelom ako Audi Q5, Mercedes-Benz GLC, nové Volvo XC60 či Range Rover Evoque. DS 7 Crossback je dlhý 4,57 metra, široký 1,89 m a vysoký 1,62 m, rázvor výrobca ešte neprezrádza, zato sľubuje batožinový priestor s objemom 555 dm3. Dizajn auta je svojrázny z každej strany, zaujme však hlavne výrazným svetelným podpisom LED svetiel vpredu aj vzadu. Koncové svetlá s 3D grafikou aj predná šesťuholníková maska s výplňou pripomínajúcou diamanty čerpajú inšpiráciu z konceptu DS E-Tense.

Cestovanie s inšpiráciou

Moderná avantgarda pokračuje aj v interiéri s dvoma 12-palcovými obrazovkami. Centrálna je dotyková a slúži na obsluhu info-zábavného systému DS Connect a má aj funkciu Mirror Screen na zrkadlenie obrazovky smartfónu, druhá pred vodičom zobrazuje digitálny prístrojový štít. Počet fyzických tlačidiel je, ako už je v autách koncernu PSA zvykom, znížený na minimum a všetko sa ovláda práve cez centrálny displej, v DS má mať nové rozhranie s jednoduchším ovládaním.

Na širokej stredovej konzole nájdeme ovládače elektrických okien ako v DS 5, volič automatickej prevodovky už poznáme z Peugeotu 3008. Prvotriedne materiály ako Alcantara, koža alebo drevo sú všade okolo pasažierov: na palubnej doske, výplniach dverí, na stredovej konzole a na sedadlách. Individualizácia spočíva vo voľbe jednej z takzvaných „DS inšpirácií“. Na výber bude Bastille, Rivoli, Faubourg, Opéra a Performance. Po naštartovaní sa z kazety vysunú hodinky B.R.M R180, vytvorené exkluzívne pre toto auto spoločnosťou B.R.M Chronographes.

Menej starostí, viac pokoja

Krok na ceste k autonómnej jazde v DS 7 Crossback predstavuje systém DS Connected Pilot, ktorý zahŕňa adaptívny tempomat do rýchlosti 180 km/h a držanie v pruhu. To už nemá fungovať tak, že sa auto odráža od čiar, ale sa bude držať uprostred medzi nimi. Asistent okrem toho sám zvládane jazdu v kolóne vrátane rozbehu, ak auto nezastaví na viac ako 3 sekundy. Park Pilot sa zase postará o automatické priečne aj pozdĺžne zaparkovanie bez toho, aby sa vodič dotkol volantu či pedálov.

Nechýba obsiahly balík asistenčných systémov, okrem sledovania mŕtveho uhla, čítania značiek a automatického núdzového brzdenia má aj kamery na sledovanie vodiča a rozpoznanie jeho únavy či nepozornosti, na ktorú upozorní zvukovou aj vizuálnou výstrahou. Jazdu v noci majú uľahčiť aktívne LED svetlomety s režimami pre jazdu v meste, mimo mesta, na diaľnici, v zlom počasí a pri parkovaní, ešte vyšší level bezpečnosti v noci prináša nočné videnie na 100 m s infračervenou kamerou.

Komfort v popredí

Ďalšia kamera sleduje povrch cesty 5 metrov pred vozidlom a podľa vyhodnotených údajov nastavuje systém DS Active Scan Suspension samostatne charakteristiku adaptívnych tlmičov pre zaručenie maximálneho komfortu pruženia aj pri prejazde nerovnosťami. Zážitok z ničím nerušenej jazdy potom ešte viac podporí audiosystém Focal Electra so 14 reproduktormi.

Najnovší model DS prináša aj novinky v oblasti pohonu. Základným benzínovým motorom je PureTech 130 s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, nad ním stoja v ponuke agregáty THP (180 a 225 koní) so vstrekovacím tlakom 200 barov, spojené s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou. Tá bude dostupná aj pre naftové motory BlueHDi ponúkané v dvoch výkonových verziách (130 a 180 koní). Vrcholom bude plug-in hybrid so systémovým výkonom 220 kW (300 koní), ktorý ako jediný ponúkne pohon všetkých kolies vďaka elektromotoru vpredu aj vzadu. Kapacita 13 kWh batérie by mala vystačiť na dojazd 60 km bez hluku a emisií.

GALÉRIA - 22 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Janos Csomos| 02.03.2017 15:15

    Neviem ako bude ten iterier konkurovat s hocicim :)

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ