Dacia Duster: Extra pre pohodlie

Aktuálne odchádzajúca generácia Dusteru je príjemné rodinné auto za sympatickú cenu. Ponúka vcelku priestranný interiér a solídny batožinový priestor. Kvalitou plastov je to low-cost, ale treba sa na to pozerať tak, že ide o auto o cca 5 000 € lacnejšie než porovnateľná konkurencia.

Všetko potrebné, ale s muchami

Pritom v najvyššej výbave Outdoor za čosi viac ako 16 000 € (jediná dostupná pre dCi 110 EDC) sa nešetrilo ani na komfortných prvkoch. Je tu tempomat i navigácia (ale s obmedzeným mapovým pokrytím), k zadným cúvacím senzorom sa dá dokúpiť kamera za 150 € a ďalších 200 € stojí vyhrievanie sedadiel.

Info-zábavný systém má v Dusteri dva podstatné mínusy: pomaly sa štartuje a je zle umiestnený. Takže kým naskočí obraz kamery, tak tí šikovnejší už dávno vycúvali z parkoviska. Samotná obrazovka je tiež veľmi nízko na stredovom paneli, takže aj banálne prijatie telefonického hovoru znamená značné odvedenie pozornosti od cesty.

Dobre zladené

Kto sa v mori automobilových skratiek zvlášť neorientuje, tomu rád objasním: EDC = Efficient Dual Clutch. Je to teda dvojspojková robotizovaná prevodovka, ktorú pre Daciu vyrába firma Getrag. Má šesť prevodových stupňov a dve suché spojky. Napriek tomu však radí príjemne hladko a bez zbytočných strát.

Dacia ju kombinuje s osvedčeným 1,5-litrovým dieselom s výkonom 80 kW. Malý diesel celkom zvláda na pohľad robustný Duster. S prevádzkovou hmotnosťou okolo 1,4 tony totiž nepatrí k ťažkým váhovým kategóriám. Prevodové stupne sú rozložené dobre, takže auto poskytuje primeranú dynamiku aj so záťažou a nemá prehnané nároky na palivo. Priemerná spotreba počas testu sa zmestila do 6 l/100 km aj bez využívania priduseného režimu Eco.

Slovenský hit

Podvozok je ako stvorený na to, čo sa u nás nazýva cestami. Dá sa na neho spoľahnúť a výborne spracuje takmer všetky nerovnosti. Zvlášť dravý jazdný prejav sa od Dusteru neočakáva, no aj tak nemusíte byť najpomalším autom na kopci a môžete sa do toho príjemne oprieť.

Pred záverečným verdiktom sa vynára otázka, či radšej automat alebo len o málo drahšiu „štvorkolku“. Nepopierajúc výhody pohonu všetkých kolies a jeho potrebnosť v niektorých častiach Slovenska je mojou voľbou práve táto verzia. Duster má solídnu svetlú výšku a tá je pri občasných výjazdoch mimo asfalt dôležitejšia. Sériové obutie Continental predviedlo dobrú trakciu a pri správne zvolených zimných pneumatikách nebudete mať problém ani počas zvyšných mesiacov.

GALÉRIA - 32 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ