Citroën C3: Veľká cesta s malým autom

Dnes sme už príliš rozmaznaní a často chceme aj to, čo vlastne ani nepotrebujeme a potom z toho máme mestá plné SUV. Keď mi na týždňovú dovolenku pri mori pripadol Citroën C3, bolo jasné, že to bude v skromnejšom štýle. Už z predchádzajúceho testu je mi auto dobre známe, na cestu vo dvojici som teda očakával bezproblémový priebeh.

Čo viac si želať na dlhú cestu? Tempomat má C3 už v základnej výbave, v lete sa hodí klimatizácia, testovaná verzia Shine pridáva ešte mnoho ďalších prvkov výbavy. Aj v najvyššej výbave však chýba navigácia, info-zábavný systém však dokáže zrkadliť obraz z mobilného telefónu na dotykový displej cez MirrorLink. Lepším riešením je priplatiť si za navigáciu, na fungovanie MirrorLinku treba splniť až príliš veľa podmienok. V prvom rade ho musí podporovať telefón, ktorý je s autom spojený cez USB kábel, obsadí sa tak jediný USB port a nie je možné počúvať hudbu z USB kľúča. Jedinou podporovanou navigačnou aplikáciou je Sygic Car Navigation, ktorý síce funguje dobre, ale po zhasnutí displeja telefónu zostala čierna aj obrazovka v aute, po celý čas teda museli svietiť obe. Prinajmenšom pre starších ide o príliš komplikované riešenie.

Priestoru pre dvoch pasažierov cestujúcich s bežnou batožinou na týždeň je dostatok, C3-ka dokonca ustála na cestu domov aj tretiu osobu vzadu spolu s extra batožinou na vedľajšom sedadle. Lepšie je usadiť ju za spolujazdca, ktorý má na nohy štedrý priestor a pred sebou veľkú skrinku, žiaľ nie chladenú, nápoje sa tak dlho studené nikde neudržia. Spolu s veľkými vreckami na dverách je v kabíne dosť miesta na odloženie drobností, no natlačiť 0,5 l plechovku do držiakov nápojov pred radiacou pákou dá prácu. A jej vytiahnutie tak isto. Sedadlá v Citroën C3 sú veľmi komfortné, ale po dlhšom čase sa telo sedením unaví, pretože ho tvar sedadla nedrží pevne, ale mu dáva príliš veľa voľnosti, až nakoniec človek nevie, ako v ňom sedieť.

Výhodou malého auta je nepochybne jeho obratnosť v úzkych priestoroch, ktorých je v chorvátskych prímorských mestečkách neúrekom. O parkovacích miestach pri domoch ani nehovorím. Pán na Sharane nám mohol naše miestečko pred dverami len ticho závidieť a zostať na veľkom parkovisku ďaleko od domu. Strach o poškrabanie laku redukujú ochranné plasty po celom obvode auta, doplnené vzadu o presného parkovacieho asistenta. Manévrovanie v blízkosti múrov je vďaka tomu hračkou aj pre menej skúsených vodičov, ktorých podporí aj účinný posilňovač riadenia a štandardne montovaný asistent rozjazdu do kopca.

Naftový motor v malom aute má zmysel práve pri dlhých cestách, inak je jednoznačne lepší benzín. Práve cestou k moru mal možnosť predviesť svoje prednosti, teda predovšetkým nízku spotrebu. Po dvoch tisícoch kilometrov svietil na palubnom počítači údaj 4,5 l/100 km. Síce je to o liter viac ako píše výrobca, stále však ide o dobré číslo. Primerane skromná bola aj dynamika auta, ťažké prevody vyžadovali časté radenie, aby sa motor dostal do pásma na 1 500 ot./min, kde je schopný pracovať. Napriek nízkemu výkonu sa s ním v dovolenkovej premávke dá fungovať úplne bez problémov a v pohode. Citroën C3 dokázal, že aj malé auto a skromný motor dokážu uspokojiť väčšinu dnešných potrieb hlavne mladých či starších párov, ak nepotrebujú cestovať s deťmi alebo jachtou na prívese.

  • c3,Citroën,

GALÉRIA - 6 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Janos Csomos| 05.09.2017 14:12

    "...a potom z toho máme mestá plné SUV" tato veta sa mi velmi pacila

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ