Audi R8 RWS: Limitovane pre puristický jazdný zážitok

Podľa mňa na ozajstnú šoférsku nirvánu stačí len pohon jednej nápravy – keď sa to vie, pokojne aj prednej. Štvorkolky sú super, len mi prídu veľmi „bezpečné“ alebo len na zimu alebo len na nespevnený povrch.... Ale keď sa energia posúva len dozadu, to je asi pre mnohých šoférsky vrchol (ba až vyvrcholenie). A keď má vodič za zadkom jeden z posledných veľkých „atmo“ motorov (5,2 FSI V10 a 397 kW) ani nehovoriac.

Audi preto stavilo na exkluzivitu. Z R8 V10 RWS bude vyrobených len 999 kusov. Z optickej stránky to znamená čiernu matnú masku aj otvorov pre prívod vzduchu k brzdám, čierne 19“ disky kolies (vpredu 245/35, vzadu 295/35). Červený pruh cez krásny biely lak je za príplatok. Interiér zdobia športovejšie sedadlá v čiernej Alcantare, škrupiny sú taktiež za príplatok. Na palubnej doske je poradové číslo „1 z 999“.

Technicky to zase znamená nižšiu hmotnosť, ale nie až tak výrazne. Coupé váži 1 590 kg (- 50 kg), Spyder 1 680 kg (- 40 kg). Fantastické je ale vyváženie auta – 40,6 : 59,4 resp. 40,4 : 59,6, pričom je podvozok špeciálne naladený len na pohon kolies zadnej nápravy.

Paráda! Len „lowe“ treba, a veeeľa. V rodnom Nemecku je štartovacia cena za Coupé 140 000 €, Spyder je ešte o 13 000 € drahší.

  • audi,r8,rws,v10,

GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ