SEAT: 9 mesiacov, 9 tipov za volantom

Prejdem však k veci. Je jazda za volantom v tehotenstve bezpečná? Môže bezpečnostný pás spôsobiť zranenie tehotnej žene?  Prinášam vám niekoľko tipov ako si užiť jazdu za volantom do „poslednej“ chvíle.

1. Vždy používajte bezpečnostný pás. Nosenie bezpečnostného pásu je vo väčšine európskych krajín pre tehotné ženy povinné. Bezpečnostný pás musí byť umiestnený tak nízko, ako je to len možné, aby chránil panvu a vyhol sa tlaku na plod. Diagonálny pás musí prechádzať cez bruško, pomedzi prsníky a kľúčnu kosť.

2. Riziko vážneho poškodenia plodu je možné v prípade autonehody znížiť o polovicu, a to správnym použitím bezpečnostného pásu. Podľa najnovších štúdií redukuje bezpečnostný pás riziko vážneho poranenia plodu až o polovicu. Priamy náraz s volantom môže spôsobiť vážne zranenia, ako odlúčenie placenty alebo roztrhnutie maternice. A to si nevymýšľam. Na riziká upozorňuje doktor Emmanuel De Sostoa, ktorý šéfuje na gynekológii v zdravotníkom a rehabilitačnom centre (CARS) v Martorelli v Španielsku.

3. Bruško sa má nachádzať vo vzdialenosti cca 25 cm od volantu. Posunutie sedadla smerom od volantu predchádza zraneniam v prípade nehody, pri ktorej by bruško narazilo na spodnú časť volantu.

4. Vždy aktivujte airbag. Odborníci odporúčajú aktivovať obidva airbagy predných sedadiel, ak vozidlo riadi tehotná žena alebo sedí na sedadle spolujazdca.

5. Pohodlne a bezpečne mesiac po mesiaci. Iný komfort má počas jazdy žena v prvom trimestri a iný v deviatom mesiaci. Preto si upravujte polohu sedadla a operadla priebežne tak, ako vám to vyhovuje. Operadlo by malo byť v čo najvertikálnejšej polohe a sedadlo v polohe pohodlnej na sedenie.

6. Používajte doplnkový bezpečnostný pás pre tehuľky. Niektoré ženy používajú vo vyššom štádiu tehotenstva doplnkový bezpečnostný pás pod bruškom. Aj keď pás nie je povinný, cestovanie s ním môže byť pohodlnejšie.

7. Volte pohodlné oblečenie, ploché topánky a jazdite opatrne. Pri jazde dodržiavajte väčší odstup, aby ste sa vyhli náhlym manévrom a nepríjemným prekvapeniam.

8. Robte si prestávky. Vo všeobecnosti by sa mali tehuľky vyhýbať dlhým cestám. Konštantný hlad a časté cikpauzy nie sú jediným dôvodom na prestávky. Chôdza totiž aktivuje krvný obeh.

9. Kedy prestať šoférovať? Prakticky neexistujú obmedzenia. Pokiaľ sa cítite za volantom dobre, môžete brázdiť ulice pokiaľ vám to kondícia a zdravie dovolia.

GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ