5 momentov športového víkendu 2. - 3. septembra 2017

WEC: Supersezóna ako únik z lopaty

Vystúpením Porsche sa vytrvalostné majstrovstvá sveta dostali do ťažkej situácie, jej riešenie predostrelo vedenie seriálu v Mexiku. Tým prvým je úprava kalendára, prechod na zimnú sezónu s vyvrcholením v Le Mans si vyžiada divoké riešenie. Na účastníkov šampionátu tak čaká tzv. supersezóna 2018/2019, ktorá sa začne v apríli v Spa a skončí sa o viac ako rok neskôr v Le Mans. Počítate to správne, Le Mans sa pôjde dvakrát, rovnako aj Spa. Okrem toho ešte Fudži, Šanghaj a Sebring, vypadli Nürburgring, Bahrajn, Silverstone, Mexiko City a Austin (COTA). Jeden januárový dátum v 2019 je ešte voľný pre okruh niekde blízko USA, možno Interlagos alebo Mexiko. Najviac rozruchu vyvolal však Sebring, pretože tu by sa mala ísť 12-hodinovka so štartom, držte sa, o polnoci miestneho času. Len dve hodiny po finiši 12-hodinovky pre IMSA SCC. Dôvodom tohto prechodu je úspora nákladov, okrem menej víkendov je tu totiž aj úplná eliminácia leteckých transportov tímového vybavenia a áut. Všetko pôjde loďou.

 Marcel Langer/WEC

Vedenie seriálu potvrdilo, že top trieda LMP1 zostane hybridná, podmienky sa však zrejme zmiernia. Určite vypadne plánované rýchlodobíjanie s tým, aby auto prešlo aspoň kilometer na elektrinu. V top triede už zostala len Toyota, ktorá svoje plány oznámi v októbri. Okrem nej sa sem chystá armáda súkromníkov s nehybridnými prototypmi ako Ginetta či BR Engineering (Dallara). Zo zostavy už vypadol projekt Perrinn. Do budúcnosti sa neplánuje akceptácia amerických prototypov Dpi postavených na báze LMP2, šampionát však potrebuje nové automobilky. A určite ich získa ľahšie, keď sezóna nebude stáť 150 miliónov eur a viac.

Porsche 919Porsche 919 Marcel Langer/WEC

IndyCar: Nervozita stúpa

Watkins Glen, finálna zastávka v boxoch 15 kôl pred koncom, Newgarden sa na výjazde od mechanikov zúfalo snaží prešprintovať tímového kolegu Powera. Nezvláda však zákrutu a jeho narazený monopost ešte podobral Sébastien Bourdais...

No, sú to blázni, už sa teším na finále v Sonome o dva týždne. Dixon má na Newgardena stratu len tri body. Tým, že sa vo finále rozdávajú dvojnásobné body, matematickú šancu majú ešte siedmi jazdci.

F1 #1: Schumacherove rekordy sa začínajú triasť

Hamilton si v Monze vyjazdil 69. pole position a v štatistikách tak predbehol Michaela Schumachera. Napriek tomu zostáva Nemec držiteľom asi 30 rekordov a niektoré mu zostanú na veky. Z tých menej uletených spomeniem, že Schumacher má najviac titulov (7), víťazstiev (91), pódiových umiestnení (155) aj najrýchlejších kôl (77). A v nich má taký náskok, že najbližší prenasledovatelia by potreboval ešte aspoň tri úspešné sezóny, aby ho prekonali.

Michael SchumacherMichael Schumacher Ferrari

F1 #2: Kto sa má vyznať v penalizáciách?

Štartový rošt poriadne premiešal dážď v sobotu a potom šialený zoznam penalizácii spolu o 150 miest. Nakoniec ich za výmeny motorov a prevodoviek dostalo až deväť jazdcov (nový rekord, mimochodom) vrátane obligátneho McLarenu či oboch Red Bullov. Systém usporiadania štartového roštu je v takomto prípade veľmi zaujímavý a keď už FIA nevie ako, tak berie do úvahy totálne bezvýznamný parameter: kto ako prvý vyrazil v piatok do tréningu. A Ricciardo sa tým, že stál v boxovej uličke už 5 minút pred zelenou, posunul o jedno miesto hore.

Daniel Ricciardo, Red BullDaniel Ricciardo, Red Bull Red Bull Content Pool

F1 #3: Alonso vs. Palmer

Prvý raz sa pochytili už v Spa, Palmer bol celkom nešťastný, že Alonso za jeho vytlačenie mimo trať nebol potrestaný. V Monze Brit Španiela predbehol, avšak skrátením trate a tu je Alonsova reakcia do rádia:

Alonso: “Turn four, Palmer cut the chicane.” (Zákruta štyri, Palmer sekol šikanu.)

McLaren: “We saw it on the video and we’ve informed the race director.” (Videli sme to na videu a informovali sme riaditeľa pretekov.)

Jolyon Palmer, Renault pred Fernandom Alonsom, McLarenJolyon Palmer, Renault pred Fernandom Alonsom, McLaren Renault Sport

-----

O pár kôl neskôr:

Alonso: “Guys I’m sorry but we need to do something.” (Chlapci, mrzí ma to, ale musíme niečo urobiť.)

McLaren: “Default zero three.”

Alonso: “And the Palmer thing should be a no-brainer.” (A tá vec s Palmerom, nad tým netreba rozmýšľať.)

-----

Ešte neskôr:

Alonso: “What a joke, the five seconds, what a joke.” (To je teda vtip, päť sekúnd, to je teda vtip.)

Fernando AlonsoFernando Alonso LAT/McLaren

-----

A bodka:

Alonso: “Where’s Palmer?” (Kde je Palmer?)

McLaren: “Palmer has Retired.” (Palmer odstúpil.)

Alonso: “Karma!”

-----

Po pretekoch Alonso povedal, že komisári si pri rozhodovaní o tejto situácii dali jedno pivko a preto boli príliš pomalí.

Fernando Alonso, McLarenFernando Alonso, McLaren LAT/McLaren

A ešte jedna perlička k Španielovi. Počas prehliadky jazdcov pred pretekmi sa pokazil Lotus, na ktorom mal ísť popred tribúny. Narýchlo sa podarilo zohnať náhradné, sadol si vedľa Palmera. No a komentátori televízie ORF Mark Wurzinger a Christian Klien si neodpustili vtip, že Alonsa by teda ako stopára rozhodne nebrali, keďže sa pokazí každé auto, do ktorého sadne.

Bonus: F2

Juniorským seriálom sa nezvyknem venovať, pretože to je riadna mastenica. V Monze vyzerali posledné dve kolá hlavných pretekov formuly 2 v sobotu poobede takto:

Ešte doplním, že víťaz Ghioto dostal penalizáciu 5 sekúnd a tak padol na štvrté miesto.

GALÉRIA - 8 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ